Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

Söker betatestare till affärsidé

Inlägg 1 av 13

2007-08-31, kl 03:54

username

Richard
Nyström

Inlägg: 17

Söker betatestare till affärsidé

Hejsan på er!

Jag har under några veckor på min fritid utvecklat ett enkelt faktureringssystem som jag tänkte skulle vara till för enmans eller fåmansbolag. Systemet är inte färdigt ännu men jag skulle gärna vilja ha feedback från er som är intresserade av sådana system. Visionen är dock att skapa ett komplett webbaserat ekonomisystem.

Man måste skapa ett konto för att komma in i själva systemet men det går väldigt fort att registrera sig.

Gå in på adressen: ricny046.dyndns.org och klicka på Skapa konto. Därefter är det bara att logga in och fylla i sina företagsuppgifter och lägga upp kunder och produkter. Därefter kan man börja skapa fakturor. Systemet fungerar bäst i Firefox men stöd för IE6 och IE7 kommer givetvis finnas när jag är klar med systemet.

Jag vill ha massiv feedback på ALLT! Ser nåt underligt ut så tveka inte att meddela detta. Jag vet att det finns en del buggar ännu som måste bort men jag vill gärna att det hittas fler. Om ni föredrar att  skicka e-post så går det bra på [email protected].

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 13

2007-08-31, kl 07:23

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

God morgon alla beta testers!

Drupal med faktureringsmodul ;-)

2 snabba feedback:

1. The page you were looking for doesn't exist.
http://ricny046.dyndns.org/users/invoice_settings

2. skriv ut faktura:
We're sorry, but something went wrong.

http://ricny046.dyndns.org/invoices/print/5?_method=get

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 13

2007-08-31, kl 11:19

username

Richard
Nyström

Inlägg: 17

Tackar!

1. Jag borde ha skrivit att jag inte är klar med den delen där man gör fakturainställningar. Det är därför länken inte fungerar än.

2. Det andra felet beror på att du inte fyllt i uppgifter under inställningar. Det ska givetvis komma fram ett vettigare meddelande än det du får just nu. Fixar det till nästa version :-)

Jag använder inte Drupal utan det är ren Ruby on Rails.


Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 13

2007-08-31, kl 18:23

username

Richard
Nyström

Inlägg: 17

Hej igen!

Nu har jag gjort några mindre ändringar baserat på lite feedback jag fått. De ändringar jag gjort är följande:

1. Nu ska systemet fungera bra med även Internet Explorer 7. Jag har inte kunnat testa med Internet Explorer 6 men jag ser inga hinder för att det inte ska fungera. Någon med IE6 får gärna verifiera att det fungerar.

2. När man lägger till en produkt finns det ett fält som heter enhet som kanske var lite otydligt. Vad som ska skrivas där är exempelvis st, timmar, kg osv. Jag lade till en förklarande text så man vet vad som menas.

3. Om man inte fyllt i företagsnamn eller sin adress när man försöker skriva ut en faktura så blir man meddelad om det. Det bästa är att fylla i alla fälten under inställningar så fakturan ser så bra ut som möjligt.

4. Länken till fakturainställningar är borttagen då den funktionen inte är klar än.

Tack för de tips jag fått!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 13

2007-09-02, kl 13:35

username

Medlem
#51235

Inlägg: 4

Finns ditt system till linux - särskilt - ubuntu - mandriva - suse så är jag intresserad av att få djupare kontakt med dig

mejla mig gärna.

mvh
Patrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 13

2007-09-06, kl 13:30

username

Anders
Svensson

Inlägg: 14

Det där är *misstänkt* likt "fakturan.nu". T.om. färgen och stilen på felmeddelande och varningstexter är densamma. Man kan sno idéer men man får göra en egen stil...Synd att man inte kan skicka skärmdumpar hit, men skaffa er ett gratiskonto på deras sajt och jämför ;-)

-

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 13

2007-09-08, kl 20:15

username

Richard
Nyström

Inlägg: 17

Anledningen till att det ser lika ut är att båda systemen bygger på Ruby on Rails som har en viss standardstil.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 13

2007-09-21, kl 10:28

username

Anders
Svensson

Inlägg: 14

Haha, klockren rip-off med andra ord! Du har snott deras idé rakt av! Men det är OK, jag täönker också göra en likadan i .Net miljö. Kraftfullare, bättre, snyggare, fler funktioner, snabbare, smartare och med en bättre URL!

Då har du inget emot att företaget på fakturan.nu tipsas om din sajt? ;-)


-

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 13

2007-09-21, kl 10:30

username

Anders
Svensson

Inlägg: 14

Patrik Isaksson: Finns ditt system till linux - särskilt - ubuntu - mandriva - suse så är jag intresserad av att få djupare kontakt med dig

mejla mig gärna.

mvh
Patrik
Ey patrik. Det är webbaserat så det finns till alla OS ;-)

Men...kolla in fakturan.nu istället. Redan klart, och med samma (exakt typ) funktioner. Använd originalet och inte kopian.

-

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 13

2007-09-21, kl 17:10

username

Richard
Nyström

Inlägg: 17

Vad snackar du om? Jag och fakturan.nu använder Ruby on Rails som är ett ramverk och i det ingår css-stilar för bland annat felmeddelanden som är helt fria att använda. Dessutom använder jag ActiveScaffold som är en plugin till Ruby on Rails och den är också fri och jag använder deras mallar med. Fakturan.nu verkar inte använda den.

Tipsa på du bara och lycka till med din .NET-lösning. Min lösning ska också bli kraftfullare, bättre, snyggare, ha fler funktioner, snabbare, smartare och med en bättre URL! :-)

Det du har sett är en mycket tidig version och det är en hel del nya och intressanta funktioner på gång innan det driftsätts.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2