Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Webshop råd och hjälp

Inlägg 1 av 18

2013-01-05, kl 00:15

Jinnan

Jinnan

Inlägg: 11

Webshop råd och hjälp

Hej!

Håller på och lägger de sista pusselbitarna innan det är dags att dra igång.

Det enda som nu saknas är en webshop.

Är det någon som har erfarenhet av Textalk? Är det ett bra alternativ eller finns det bättre lösningar?

Helst hade jag velat betala en engångskostnad och sluppit att knåpa ihop den själv.
Finns det någon som kan tipsa om bra och prisvärda alternativ?

Bästa Hälsningar
/Jenny

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 18

2013-01-05, kl 08:34

ekpresenter

ekpresenter

Inlägg: 26

Hej!
Vad roligt att Du är på sluttampen av uppstarten!
Jag använder Textalk Lite (den billigaste och minst avancerade versionen) och jag tycker att det fungerar mycket bra. De nackdelar jag kan se är den fasta årsavgiften, vissa begränsningar i utformningen.Du kan ju kolla in min hemsida så ser du vad man kan göra. http://www.ekpresenter.se
Som alltid är det en fråga om hur mycket tid Du vill lägga ner för gör du sidan själv måste du lägga ner mycket mer tid än om du köper en färdig.
Lycka till!
Ewa
E.K. Presenter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 18

2013-01-10, kl 16:13

Glimbrant

Glimbrant

Inlägg: 3

Hej,

Jag skulle rekommendera att använda en e-butik plattform som min webbyrå Wasabi Web använder. Skicka ett PM till mig så berättar jag gärna mer.

Mvh Andreas
Wasabi Web
www.wasabiweb.se

Webbyrå i Uppsala - Wasabi Web
www.wasabiweb.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 18

2013-01-19, kl 11:24

PerH

PerH

Inlägg: 2

Hej Jenny.
Jag har jobbat som IT-konsult i över 10 år och en hel del e-handelslösningar har det blivit under dessa år. :)
Mestadels är det NopCommerce jag använt. Det är en opensource-lösning (alltså ingen licenskostnad för dig). NopCommerce är mycket väldkänd och bl.a VolvoCars har byggt sin webbshop kring denna produkt. Kika gärna mera här: http://www.nopcommerce.com/
Kontakta mig om du tycker det verkar intressant. Jag berättar gärna mera.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 18

2013-01-20, kl 22:02

ACarlsson

ACarlsson

Inlägg: 4

Hej Jenny,

Jag skulle rekommendera opensource systemet Opencart. Ett väldigt bra butikssystem med många finesser och möjlighet till utbyggnad allt eftersom företaget växer.

Med vänliga hälsningar
Anton Carlsson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 18

2013-02-26, kl 02:30

Cornelianilsson

Cornelianilsson

Inlägg: 9

Funderar också på Textalk, de har väldigt unika designer och massa möjligheter. Tror det är värt att lägga en summa på websidan även i början, websidan blir ju din butik. Man öppnar ingen ful, tråkig butik i början för att fixa den allt eftersom. Butiken måste vara fräsch för att folk ska bli intresserade.. :)

"And always, always believe in yourself. Because if you don't, the who will?"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 18

2013-02-26, kl 08:48

zabsv

zabsv

Inlägg: 14

Även om jag själv gillar open source så tycker jag man ska välja t.ex. TexTalk om man vill att det bara ska fungera. Systemet är så enkelt att man kan bygga en ok sida utan några särskilda kunskaper i webbdesigen. Dessutom har man alltid tillgång till deras support om det är något som inte fungerar.

OpenCart och andra opensource lösningar tycker jag passar bättre om man har mer tekniska kunskaper, eller om man behöver en helt unik lösning och har råd att ta in någon som fixar det.

Vill man börja litet och t.ex. sälja enstaka varor genom en blogg finns en bra lösning till wordpress som heter Shopp plugin. Vill man senare utöka till en hel butik så har man redan systemet inlagt och behöver bara ändra designen.

www.expressit.se - Programmering för webb och appar.
foretagsideer.se - Hitta affärsideer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 18

2013-04-23, kl 09:28

Framtidsfabriken

Framtidsfabriken

Inlägg: 54

Hej.

Använd en opensource plattform till din E-butik.

För att nämna några : Opencart eller OsCommerce. Vi har använt bägge dessa
till ett flertal butiker.

/Lars

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 18

2013-04-23, kl 12:06

Niklaslarsson

Niklaslarsson

Inlägg: 40

Håller med ovanstående, försök undvika TexTalk. Nackdelar med att inte använda opensource:
- Det kan ta lång tid innan moduler utvecklas
- Det är enbart Textalk som kan utveckla moduler
- Du är bunden till dem och deras priser. Anser du att supporten är bristande och vill byta Webbyrå måste du börja om från början. Du hyr bara butiken.

Du blir helt enkelt väldigt låst till deras produkter och kan bli svårt att utveckla nya moduler och förädla de som redan finns.

Jag rekommenderar OpenCart, PrestaShop eller Magento.

Niklas Larsson
Avdelningsansvarig / Säljare
http://lrddesign.se

[email protected]
0738- 29 52 62

Kostnadsfritt nyhetsbrev för råd & tips om marknadsföring och enklare seo: http://lrddesign.se/nyhetsbrev/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 18

2013-05-29, kl 15:02

zweb

zweb

Inlägg: 16

Citat:

Ursprungligen postat av: Jinnan

Hej!

Håller på och lägger de sista pusselbitarna innan det är dags att dra igång.

Det enda som nu saknas är en webshop.

Är det någon som har erfarenhet av Textalk? Är det ett bra alternativ eller finns det bättre lösningar?

Helst hade jag velat betala en engångskostnad och sluppit att knåpa ihop den själv.
Finns det någon som kan tipsa om bra och prisvärda alternativ?

Bästa Hälsningar
/Jenny

Har själv en butik där nu. Butiken omsätter en hel del och vi är för begränsade. Som liten ehandel kan det kanske vara ett OK alternativ. Men jag skulle hellre kolla in jetshop eller dyl. Tictail är även ett alternativ.

Webdesigner - Illustratör - Konstnär

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2