Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Webshop

Inlägg 1 av 9

2007-08-26, kl 19:31

username

Madeleb
Rahkonen

Inlägg: 2

Webshop

Hur gör man egentligen från att man fått en ide till att göra den verklig?

Jag vill starta en webshop (till att börja med) och sälja barnkläder.
Hur får ja kontakt med en bra leverantör så ja kan bli återförsäljare?

Måste jag betala alla kläder och sen försöka sälja dom?

Ni som vet hur gör man? All information är välkommen...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2007-09-08, kl 00:51

username

Medlem
#47392

Inlägg: 8

Hej,

Här är två bra sidor med en ofantlig massa leverantörer i Asien.

http://www.made-in-china.com/
http://www.alibaba.com/

Leta genom vad som finns inom ditt område, tag kontakt med de som verkar intressanta. Berätta vad du är ute efter, fråga efter prislistor osv. Många företag har höga minimumkvantiteter som kan vara svåra att uppnå i början men det går ibland att pruta ner. Om du hittar något företag som verkar intressant, beställ hem varuprover.

Betalning sker oftast så vitt jag vet i förhand, innan du får några produkter.

Hoppas dessa svaren hjälpte dig lite på traven, verkar inte vara så många som ville dela med sig.

Mvh Johan Selin
SELIN CANDLES

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2007-10-22, kl 15:47

username

Medlem
#49896

Inlägg: 59

Det bästa för en nystartad är "bra priser". På chriss.se hittar du fri e-shop och du får lära dig html, klipp och klistra eller anlita hjälp. Vill du ha bra grossister så går du in på sidan och skriver ett mejl, förklarar din ide så får du kostnadsfri rådgivning och adresser.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2007-11-05, kl 19:00

username

Marie-Christine
Köhne

Inlägg: 3

Skulle vilja starta webshop och sälja djurfoder samt djurtillbehör. Har tyskakunskaper då mycket är från tyskland.
Är det någon som vet hur man börjar? beställa hem saker samt starta hemsida.
Tacksam över alla tips och svar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2007-11-05, kl 19:18

username

Ronny
Haukås

Inlägg: 3

Skall du starta Webshop,,det berors på vilka produkter du skall ha, som någon sa här så har tillverrkare i Kina mycket höga minimumorders,,,

leta istället på E-bay,,där hittar du säkert en del intressanta leverantörer?
Henrik G

rh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2007-11-05, kl 21:55

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Försök hitta leverantörer som säljer via drop-shipping; Du har då ingenting i lager. När du får in beställningar, beställer du i din tur från respektive leverantör. Denne skickar kläderna direkt till din kund, med dig som avsändare på paketet. Du fakturerar din kund, och leverantören fakturerar dig.
Sök på "drop-shipping" och "barnkläder".

Lycka till!
Mikael
Lundgren Creative
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2008-02-05, kl 00:07

SoftStoneAB

SoftStoneAB

Inlägg: 1

Sen om någon här behöver en webshop så kan ni kontakta mig så löser jag vad ni behöver till vettigt pris och leveranstid.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2008-02-05, kl 08:13

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Ser att det tipsas om leverantörer från alibaba och made in china. Mitt tips om du ska använda dessa tjänster är följande:

Alibabas "Gold member" och "trust pass", är någonting som företagen köper, inte förtjänar. Detta innebär att det inte är någon kvalitetsmärkning. Det är tvärtom mycket vanligt att bluffmakare från Kina köper detta och sen lurar dig på pengarna.

Ett bra sätt att kontrollera seriositet är att inte betala i förskott, utan använda sig av escrow eller paypal m garanti.

Var därför försiktig när du använder asiatiska sökmotorer.

LÄnk till självstudier:
http://resources.alibaba.com/discussion_board/103289/Report_Suspicious_Companies.htm

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2008-02-05, kl 11:20

username

Medlem
#47392

Inlägg: 8

Angående Made in China och Alibaba; naturligtvis ska man vara försiktig och ha lite kritiskt tänkande i bakhuvudet när man letar leverantörer.

Jag står dock fast vid att det är ett bra sätt för svenska småföretagare att hitta leverantörer i Kina. Väldigt få småföretagare har råd att i uppstartsfasen åka ner till Kina och välja leverantörerna där, vilket såklart är det bästa alternativet. Jag hittade min leverantör på antingen Made in China eller Alibaba, vilken kommer jag faktiskt inte ihåg, och allting har fungerat bra.

Var dock uppmärksam om allt inget verkar stå rätt till och var beredd på att minimumkvantiteterna kan vara mycket stora.

Mvh Johan Selin
Selin Candles
www.selincandles.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat