Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Webbdesign företag - nytt i Sverige

Inlägg 1 av 7

2011-03-19, kl 01:25

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Webbdesign företag - nytt i Sverige

Hej,

Jag öppnade mitt företag i USA i 2007 och det har gott väldigt bra och jag har nu flyttat till Sverige och registrerat företag här och letar efter nya kunder, tips, och ideer.

Se våran hemsida Markspixel.se

Berätta vad ni tycker om hemsidan och om det är något jag kan göra bättre :)

Tack,
Markus Tenghamn
[email protected]

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2011-03-23, kl 13:00

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Tjena Markus!

Blev nyfiken på att ta reda mer om ditt inlägg och koncept då jag själv är Vice VD för ett nytt företag i USA.
Jag gick in på din hemsida med rätt höga förväntningar eftersom du/ni skriver att ni har stor erfarenhet av Webbdesign och med tanke på att du drivit företaget i USA i närmare fyra år?
Jag måste säga att jag blev aningen besviken när jag såg hur ostrukturerat och innehållslöst det var.

Jag citerar: "Saker som e-post, MySQL-databaser, FTP-access...". Saker? Jag skulle nog uttrycka mig som att e-post, MySql-databaser och FTP är mer funktioner och tjänster än "saker".

Jag kollade lite snabbt på din källkod och såg att du använder "Wordpess" som generator. Med tanke på att Wordpress är så sjukt redigeringsbart så finns det mycket man skulle kunna göra för att liva upp hemsidan för just nu är den väldigt död.

Jag måste bara fråga, har du kvar företaget i USA och drar de in några pengar eller du gör en nysatsning här i Sverige? :)

Om du är intresserad så hör gärna av dig för ett eventuellt samarbete eller om du vill veta mer om mig eller min tjänst i USA.

Med vänlig hälsning,
Fredrik Weiland

P.S! Hoppas du inte tar detta inlägget som negativt! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2011-03-23, kl 13:37

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Hej Fredrik,

Markspixel's amerikanska hemsida är Markspixel.com, det har gått bra hittills och vi har klienter runt om hela världen men som mest i USA, England, och Australien. Markspixel.se är ny startad och det är jag som har skrivit allt själv och har försökt göra en mindre version av Markspixel.com, jag föddes i Sverige och kan svenska rätt så bra men efter att jag har bott i USA i 11 år så är det lite svårt. Tack för att du tittade på hemsidan och gav lite "constructive criticism" :)

Jag har gjort ändringar på det som du såg och hoppas det låter bättre nu. Jag ska fortsätta jobba på hemsidan och försöka göra den lite bättre.

Tack,
Markus

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2011-03-23, kl 13:42

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Härligt! Kul att det går bra!

Jag har några frågor rörande arbete i USA och driva företag. Har du någon MSN eller Skype som vi kan snacka vidare på ifall du har intresse för det. Är väldigt nyfiken på allt :)

Fredrik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2011-03-23, kl 13:59

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Skype: MarkusTenghamn

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2011-04-11, kl 11:25

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Nu har vi gjort en del ändringar på hemsidan för att få den att se lite bättre ut, vi tänkte ochså lägga in ett blogg på svenska där vi skriver lite tips och guider.

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2011-05-03, kl 14:06

zweb

zweb

Inlägg: 16

rent layoutmässigt så ser det bra ut tycker jag!

Webdesigner - Illustratör - Konstnär

Inläggets betyg
Svara Svara med citat