Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

varför syns dom inte?

Inlägg 1 av 10

2006-12-10, kl 15:48

username

Peter

varför syns dom inte?

Hej gott folk!

Jag har nu under en tid suttit och sökt efter grossister/leverantörer av olika slag.

Men det enda gångerna jag verkligen tycks hitta nåt är när nån kompis känner till en grossist!

Vill dom inte ha kunder?

Har sökt på google, gulasidorna, antalet startaeget sidor osv.

Eller finns det nån speciel sida där man hittar grossister/leverantörer!?

Tack på förhand!

/Peter

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2006-12-10, kl 16:11

oryantal

oryantal

Hej Peter!

Vi importerar en del varor som vi vidarebefordar till andra kunder i Sverige. Vad är Du intresserad av för varor?
Vi tar varor från Kina och Turkiet.

MVH! Stefan

www.oryantal.se

sf

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2006-12-10, kl 16:42

username

Peter

Hej Stefan!

Jag är ute efter elektronik samt bärväskor till datorer och skärmar.
Så tyvärr verkar det inte som du har nåt jag är intresserad av att sälja i nuläget!

Men tack endå!

/Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 10

2006-12-11, kl 14:56

yourlink2asia

yourlink2asia

Hej Peter,

Jag kan hjälpa dig att få tag på bärväskor till datorer och skärmar m.m.

Maila mig och berätta lite mer om exakt vad för model du söker, volym och när du behöver väskorna. Så ska jag hjälpa dig.

Mvh,
Johannes Landström
[email protected]
08-559 236 48

Mvh,
Johannes Landstrom
www.yourlink2asia.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2007-02-04, kl 00:05

larsarenander

larsarenander

Att besöka mässor i Sverige och utomlands brukar vara en enkel metod. En annan åk till ett grannland och gå in i en butik med vad du söker så vips har du något nytt som inte finns hemma. Själv tillbringar jag mycket tid i Riga/Lettland där vi numera även har ett företag. [email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2007-02-04, kl 10:42

username

Medlem

Min firma är generalagent för ett unikt och nytt produktsortiment och vi har sökt efter återförsäljare båda här på Startaeget.se och på andra platser. Utan särskild stor framgång.

Vet inte varför det är så svårt för dig att hitta grossister och för oss att hitta återförsäljare

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 10

2007-02-04, kl 10:47

username

Medlem

Till Lars Arenander

Hej jag såg ditt svar ovan när jag själv skulle skriva svar till denna tråd och det du håller på med låter intressant för vår del.

Förutom att vi är generalagenter för Sverige, är vi också generalagenter för Lettland, Estland och Litauen.

Finns det möjligheter för oss att samarbeta ?

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2007-02-04, kl 21:47

larsarenander

larsarenander

Har man en produkt som är bra visar man den själv på ex en mässa. Innan det var populärt att gå i blåställ på en mässa hade vi en liten monter på 10 kvm runt omkring oss var dom 100kvm med massor av säljare. Folk fick stå i kö för att få lämna visitkort hos oss och de andra bara skakade på huvudena.  Mässkostnaden var hög men genererade 10 ggr insatsen direkt  och kunder fortsatte år efter år tills mitt hjärta fick nog. Detta var bara ett litet ex hur man kan göra. Idag hjälper  vi till med start av företag och ekonomistyrning och man kan nå mig på [email protected] om man vill diskutera vidare om framtiden.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2007-02-05, kl 11:46

NiklasEk

NiklasEk

En anledning till att du kan ha svårt att hitta några grossister/leverantörer Peter är att du är att det är en B2B dominerad bransch där man ofta punktmarkerar de återförsäljare man vill ha marknadsför sig direkt mot dessa. Anledningen till det är som vanligt att det är mer lönsamt än att sprida ut reklam till allt och alla.

Lars gav ett bra tips om hur du kan hitta grossister/leverantörer, nämligen mässor. Bästa sortens marknadsföring som finns för både köpare och säljare då det går snabbt att sortera ut de seriösa från klåparna.
Det bästa sättet för dig är nog vanligt ben arbete. Gå runt och fråga helt enkelt. Internet är inte alltid bästa platsen att söka efter information.
Vill inte skriva en hel sida här om hur du kan göra för det blir bara jobbigt för andra att läsa utan skicka ett PM så kan jag ge dig lite tips.

Med vänliga hälsningar
Niklas Ek

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 10 av 10

2007-02-06, kl 09:53

username

Peter
Nygren

Hej Peter!

www.gnt.se och www.electra.se

Där har du de två bästa!