Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Vad kostar det

Inlägg 1 av 3

2004-09-23, kl 21:41

username

Paul
Johansson

Vad kostar det

jo jag undrar vad det kostar o registrera en enskild firma o vad det kostar med en skattesedel (fa) och om det bara att sätta igång direkt när man har fått det godkänt eller om ni vet var man kan läsa lite om detta sen har jag lite svårt med pappers jobb så jag skulle veta om det fins någon bra revisor om det nu behövs i helsingborg tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2004-09-23, kl 23:07

foretagande

foretagande

Att registrera firman (=skydda ett namn) kostar 1000 kr, att ansöka om F-skatt är gratis. När du fått den beviljad så är det bara at börja jobba. Du kan i och för sig jobba tidigare man du kan inte fakturera förrän F-skatten är beviljad. När det gäller revisor så se mitt svar på förra frågan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2004-09-24, kl 22:43

username

Paul
Johansson

om jag ska ansöka om en fa-skatt sedel kostar inte det något ?? och om jag skulle nu ta betalt kontant hos en kund vad ska jag göra med dom pengarna är det bara o sätta in dom på ett konto så tar min redovisare hand om skatt o moms ??tusen tack på förhand

Inläggets betyg
Svara Svara med citat