Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

utländska webbutik

Inlägg 1 av 20

2007-10-11, kl 17:25

monikaikovacs

monikaikovacs

Inlägg: 32

utländska webbutik

Hej alla,

Funderar på att skaffa ett utländskt webbutik. Den som verkar mest intressant är  www.homestead.com.  De verkar vara proffsiga och billigare jämfört med de i Sverige (iallafall billigare an de jag har sökt på).  Är det någon här som har provat ett utländskt webbutik?  Om så, hur fungerar det med sökmotoroptimering och betalning, kan man transformera den till svenska?

Mon
 

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 20

2007-10-11, kl 18:13

username

Kent

Inlägg: 204

Hej. Har du kollat one.com och sen en butik som heter CubeCart? Håller själv på att lägga upp CubeCart på min hemsida. Mycket enklare än OsCommerce. Här gärna av dej om dt blir problem.
Kent

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 20

2007-10-11, kl 18:32

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

När man använder program typ det som homestead.com så måste man kolla vissa saker.
1. Finns programmet på Svenska (vilket jag betvivlar) och att sälja till en svensk kundgrupp på en engelsk språkig site tvivlar jag på.
2. Vilka betallösningar har dom.
3. Dessa betallösningar hur stöder dom sek.
4. Dessa betallösningar hur stöder dom uttag av pengarna till en Svensk bank.
5. Kan man anpassa adressfälten till att överensstämma med det sätt som vi anger adresser. Ex att behöva skriva stat när man registrerar sig får ju Svenskar att undra vad är det här.

Jag har själv jobbat lite med CubeShop och oscommerse och även detta är ju program som huvudsakligen tagits fram i USA.  Dock finns ju både dessa översatta till Svenska. 
Om man dock ser till betallösningar så har dom oftast inte någon riktig perfekt lösning som standard. Det som ev kan fungera är Paypal men detta är inte en i Sverige accepterad lösning. 
Sedan finns det någon annan lösning men dom tar ex 50:- - 500:- för att föra över pengarna till Svensk bank. 

Så då har man varit tvungen att leta alternativ. Och då kommer man helt klart inte till samma slutsatts som Kent gjort. 
I första anblicken så är CubeCart mycket enklare men med detta program hittar man inte så mycket hjälp att försvenska utan man får försöka koda själv. 
Vad gäller oscommerse så finns det däremot en svensk hemsida dä många svenska användare slagit sina huvuden ihop. Och här hittar man det mesta för att integrera till Svenska förhållanden. 

Så jag tyckte som Kent tidigare. CubeCart är bäst men har nu svängt över mot Oscommers. 

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 20

2007-10-12, kl 02:50

username

Kent

Inlägg: 204

Hej, Hans! Tack för dina åsikter. Jag har dock inte så stor erfarenhet av att bygga butiker på nätet. För mej som nybörjare är den perfekt och jag vänder mej till en internationell marknad så ön så länge duger CubeCart åt mej. Men givetvis är jag och laborerar med OsCommerse för att lära mej den då jag ser möjligheterna med den. kunskap är ju inte tungt att bära. Du verkar ha betydligt större erfarenheter än vad jag har så jag tar också åt mej. Det som är en stör fördel med CubeCart, och även OsCommerse, är att dom är lätta att översätta till svenska. Det som saknas dock är en riktigt bra handledningsbok till dom på respektive hemsida. Det finns dock en svensk handledning för OsCommerse, kommer dock inte ihåg var jag såg den, men den kostade 250 kr och där ska tydligen det mesta finnas med. Jag har inte hunnit med att köpa den och kolla upp den än. Vill vara färdig med CubeCart först och sen testa OsCommerse. Men jag håller med dej angående en utländsk web shop att det är bättre och antagligen billigare att satsa på en svensk eller en som redan har det svenska språket inlagt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 20

2007-10-12, kl 09:41

monikaikovacs

monikaikovacs

Inlägg: 32

Tack så jätte mycket för era svar!

Jag söker mer efter en webbutik som jag inte måste bygga själv (är inte så teknisk) men kan modiefera utseendet själv så den blir unik. www.e-butik.se är bra, men deras månadskostnad  blir ganska hög med tanke på att man också ska ha sökmotorsoptimering tjänsten för 499:-/mån. (man måste ju synas också så kunder vet var man finns annars är det ingen idé med en webbutik) 

Samtidigt så undrar jag vad dem gör för kunden för 499:/mån.  Man får 5 sökord för att optimera sidan, borde det inte vara en engångs kostnad för sökmotorsopitimering?? 

Vilket leder till en annan fråga kan man optimera sidan själv??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 20

2007-10-12, kl 13:07

websupporten

websupporten

Inlägg: 220

osCommerce, ZenCart, VirtueMart = Open Source och du kan ändra utseende på butiken, ha flera språk etc.

Det går att SEO-anpassa (sökmotoroptimera!) också jämfört med Homestead.

Pris från 4990 kr/butik.
INGEN månadskostnad.

Intresserad?
Kontakta Websupporten idag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 20

2007-10-12, kl 15:00

monikaikovacs

monikaikovacs

Inlägg: 32

Daniel,

Kan man få en månadskostnad om man vill det?

moni

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 20

2007-10-12, kl 15:30

username

Kent

Inlägg: 204

Det finns även Joomla som jag kollat på lite men inte engagerat mej i ännu. Vet inte riktigt hur det fungerar med den än.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 20

2007-10-12, kl 15:43

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



monika kovacs:


Daniel,

Kan man få en månadskostnad om man vill det?

moni




Våra kunder kan få upp till 4 månaders avbetalningsplan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 20

2007-10-12, kl 15:44

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Kent Christensen:


Det finns även Joomla som jag kollat på lite men inte engagerat mej i ännu. Vet inte riktigt hur det fungerar med den än.






Joomla (CMS) med VirtueMart (webshop) fungerar perfekt.
Startpris 4.990 kr. Inga måndaskostnader.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2