Inlägg 1 av 1
2007-10-24, kl 21:01
Undersökning: Drömtjänst för småföretag
Hej,
Mitt namn är Johanna och jag studerar Digitala Medier på Hyper Island, där jag tillsammans med fyra andra studenter utvecklar en tjänst som ska komma att underlätta för småföretagare.
Vi vänder oss till små företag med begränsade behov av bokföring. Tanken är en tjänst som du kommer åt från vilken dator som helst där du kan lagra och ha åtkomst till allt "pappersarbete". Detta sparar tid, arbete och dessutom pengar, eftersom tjänsten är allt-i-ett och du inte ska behöva något annat program.
Vi skulle vara ytterst tacksamma för förslag på vad skulle vara till störst hjälp. Alla kommentarer är välkomna! Kanske någon kan beskriva sin dröm-allt-i-allo-tjänst, något som underlättar och sparar tid, så att du som egenföretagare får mer tid kvar åt att syssla med företagets huvudsysselsättning istället för att sitta framför datorn.
Några frågor (riktade till dig som redan driver till eget företag med 0-5 anställda, själv eller tillsammans med partner):
1) Hur många program använder du idag för att sköta allt som har med firman att göra, e.g. bokföring, fakturering, marknadsföring, ordbehandling, hemsidesbyggande/uppdateringar?
2) Till vad tar du hjälp av externa konsulter? (Webdesign, bokföring, marknadsföring etc.)
3) Hur många timmar lägger du varje vecka på papperarbete?
4) Hur organiserar du idag ditt kundregister och uppdragshistorik?
5) I vilken utsträckning använder du internet för att nätverka?
Till sist:
Vilken bolagsform är firman?
Hur många anställda har firman?
Vi tackar på förhand för all input!
Johanna
Svara Svara med citat