Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

TV REKLAM vad kostar det ?

Inlägg 1 av 7

2005-10-18, kl 16:11

username

Mikael
Olsson

Inlägg: 21

TV REKLAM vad kostar det ?

Hej jag undrar vad det kostar att göra tv reklam ca 1 minut i tex. tv4.
Mvh
nordicen

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-10-18, kl 20:08

username

Fredrik
Selin

Inlägg: 9

Det är Svindyrt! Vad är det för slags produkt du ska marknadsföra?
Hör av dig till mig om du är intresserad av allternativ till tv-reklam [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-10-18, kl 20:16

username

Christopher
Berg

Inlägg: 75

Hej Nordicen,

Hör av dig till mig på [email protected] så ska jag ge dig ett mycket intressant tips om just video reklam.

Bolag jag tänker på jobbar just med video och film reklam och kommer att vara ett mycket intressant inslag gissar jag.

//Christopher - 3wsolutions.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-10-19, kl 08:53

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Det beror till stor del på vilken tid på dygnet spottarna går. Dagtid och nattetid är billigast, kvällar och då speciellt prime-time är klart dyrare. Har inte exakta prisuppgifter då det var ett tag sedan det var intressant för mig, men kontakta mig gärna med mer information om du är seriöst intresserad så hjälper jag dig gärna att få fram det.

Christoffer
www.poleposition.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-10-19, kl 13:58

username

Conny
Bergqvist

Inlägg: 23

Hej Fredrik!

Gå in på www.atn-news.com och se om det verkar intressant.
Kontakta därefter mig för vidare information via mail eller tfn.

Vänligen!

Look Sharp Graphic
c/o Conny Bergqvist
e-mail: [email protected]
tfn: 0739-87 64 93

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-11-20, kl 20:33

username

Mikael
Jägare

Inlägg: 12

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej jag undrar vad det kostar att göra tv reklam ca 1 minut i tex. tv4.
Mvh
nordicen


Hej! Det är knappast möjligt att köpa 1 minut reklam. Kostnaden är för stor. All visning av reklamfilm bygger dessutom på en enda sak, upprepning. Dvs man vill köra så många repeats som möjligt, vilket inte funkar med 1 minuts spots. Det är också skillnad på produktion och sändning. Produktionen är i regel mycket billigare än själva visningen. Men är du seriöst intresserad så har jag goda kontakter, kan fixa bra priser och producerar reklamfilm m.m. Gå in på www.jaktfilm.se och läs vidare under "Övrig produktion"

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2006-03-22, kl 22:40

username

Arman
Teimouri

Inlägg: 5

Nu är det så att TV-reklam inte är svindyr. Precis som i alla andra medier så betalar man för varje kontakt man når. Om du jämför t.ex. en helsida i en dagstidning, för samma peng kan du köra marknadsföring i TV4, då lokalt, i upp emot två veckor. Det som bör tilläggas är att produktion etc tillkommer, men det är oftast bara en engångskostnad (för mindre företag). Men i övrigt kan jag varmt rekommendera TV-reklam, alla våra kunder som kört det har fått mycket goda resultat till skillnad mot när de kört press, radio etc.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat