Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Uppfinningar & Patent

Trådlöst ljud endast

Inlägg 1 av 3

2006-12-03, kl 17:44

username

Medlem
#45308

Inlägg: 4

Trådlöst ljud endast

Hej!
Jag är såååå himla less på alla sladdar. Jag har letat på nätet efter trådlöst ljud med det enda som kommer upp är bild och ljud tillsammans som man måste köpa. jag vet inte om det finns eller om det är möjligt att skapa trådlöst ljud. Jag har en sourond system hemma och sladdar överallt. Jag satt och tänkte om man kunde kapa av sladden till 5 cm lång på högtalaren och längst ut på sladden sätta en sädare och på förstärkarens sätter jag också en sädare. Vi säger att jag vill ha ljudet på den högra högtalaren då måste jag sätta en sändare på den förstärkarens högra ljud uttagen. Det ska vara olika färger så man vet vilken som går till vilken. Har ni nån  tips på om det finns eller hur man kan gå till väga för at uppfinna en sån sak. jag vill inte ha bild och ljud bara ljud.

Mvh jose

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2006-12-03, kl 21:28

hfohrman

hfohrman

Inlägg: 368

Vad skall man då med en förstärkare till.
 
Om man nu skall skicka radiovågor till högtalarna. Då lär förstärkaren behöva sitta i högtalarlådan och denna låda behöver kräm (220v för jag antar att du inte kan driva den med batteri)


Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-12-28, kl 14:42

username

Valter
Hall

Inlägg: 12

Det finns trådlösa hörlurar. Hörlurar ersätter surround, med 2 kanaler, som de två öron vi har.

Katalog från sennheiser:
http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/resources/T2_Revue_GB.pdf/$File/T2_Revue_GB.pdf

Inläggets betyg
Svara Svara med citat