Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

Tips och råd..

Inlägg 1 av 20

2006-09-12, kl 11:50

username

Mattias
Almkvist

Inlägg: 37

Tips och råd..

Hejsan,

Tanken till varför jag ber er om hjälp nu är att jag är tömd på mina idéer. Tänkte att ni kanske kan komma med några idéer..
Har en vilja av stål, så vill gärna få några bra idéer..

Vill kunna jobba hemifrån får början och sedan i senare skede kunna utveckla företaget till att skaffa lokaler osv.

Tacksam för svar =)

/Mattias

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 20

2006-09-12, kl 12:52

username

Kenny
Plesner

Inlägg: 48

Hej Mattias.

Det du först måste lista ut är vad du kan/är bra på.

Sedan är mitt tips till dig att starta litet, vid sidan av ditt vanliga jobb kanske för att se om det finns en marknad för det du vill göra och efterhand så utöka verksamheten.

En bra grej med det hela är att om man startar på detta viset kan man hålla priser som är långt under konkurrenternas.

Så gör jag i skrivandes stund i alla fall.
Känns som det sätt som är säkrast att börja, utan lån osv osv..
 
MVH Kenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 20

2006-09-12, kl 14:59

Coachen

Coachen

Inlägg: 28

Hej Mattias!
Du kan skriva eller ringa direkt till mig, så kan jag hjälpa dig en bit på vägen- "från dröm till verklighet".
Du hittar mina kontaktuppgifter på www.tactic.nu, har hjälpt en och annan som bär på en idé och hjälpt dem att utveckla den till ett hållbart företag.
Hörs
Sten-Ove

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 20

2006-09-12, kl 15:03

username

Medlem
#46201

Inlägg: 1

Hej Mattias!

Jag håller med Kenny fullständigtom att det är bättre att börja smått och försiktigt, helst utan lån o.s.v men prismässigt sätt
varning!! Sätt inte för låga priser från början bara för att du inte har några kostnader, nästa steg var ju att skaffa lokal, alltså dyrare kostnader mm, Då är det inte lika lätt att chock höja  priserna bara för att du ndå behöver mer pengar in, så lägg dej på en hyfsad nivå redan från början.. Det är alltid lättare att sänka priserna än att höja dom.Ett tips från en gammal räv...

Mvh Heléne

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 20

2006-09-12, kl 22:49

username

Mattias
Almkvist

Inlägg: 37

Hej Kenny, Sten-Ove samt Heléne. Tack för mycket bra svar. Det är kul att ni är villiga på att hjälpa med tips. Det värmer.

Det är har ni hel rätt i att smartast är att jobba med sitt vanliga jobb och sedan driva det andra på sidan.

Det som jag upplever som riktigt svårt, det är ju att komma på en idé som passar in på den typ av företag som man kan starta som småa, om ni förstår hur jag menar?

Vh
Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 20

2006-09-12, kl 23:19

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Att ta betalt är alltid en balansgång, är man duktig och ensam inom ett område så är det klart att priset är högre och det är inget fel att ta betalt senare när fler upptäcker möjligheterna  så får man överväga hur man ska agera.
Lars
[email protected]
www.flysverige.nu
Start av företag och ekonomistyrning
SIA Arenander (lettiskt AB)

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 20

2006-09-13, kl 01:01

mormor99e

mormor99e

Inlägg: 1

Kan referensmarknadsföring vara något för dig?
I så fall kan du kontakta mig direkt via email på adressen:

[email protected]

Hälsningar
Eva

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 20

2006-09-13, kl 09:28

Coachen

Coachen

Inlägg: 28

Du kan driva egen verksamhet, men behöver inte göra det i eget företag - "Hyr" in dig t ex hos oss!, inga omkostnader för att starta, när du får betalt för ditt, får vi betalt för vårt.
Hör av dig direkt till mig om du vill veta mer.
Gå gärna in på www.tactic.nu och klicka NYSTARTAT så har du där möjligheter att få professionella svar helt GRATIS!
Hörs
hälsar
Sten-Ove
Coach
www.tactic.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 20

2006-09-14, kl 10:40

username

Mattias
Almkvist

Inlägg: 37

Hej,

Det jag har kunskaper inom är Tursim samt hadels. Så finns det några som ha idéer vad man kan driva "litet" inom det. Även om man inte vill öppna en butik eller så.

Hälsningar
Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 20

2006-09-17, kl 12:13

username

Mattias
Almkvist

Inlägg: 37

Är det någon som har tips och idéer från Turism och Handels branschen ??

/Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2