Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Tips?/Förslag?/Råd?

Inlägg 1 av 5

2007-07-25, kl 18:15

username

Lina

Tips?/Förslag?/Råd?

Hejhej, har länge funderat på att just starta upp något eget hemifrån då det funkar bäst för mig i vardagen (3hundar som jag inte vill lämna i 8h :)).. men svårt att komma på någe bra som man verkligen kan klara sig på o som håller i längden.. inte bara extrainkomst.. utan en normalinkomst. Bra förslag någon?

/Lina.

~förhoppningsvis snart egen företagare~

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2007-07-26, kl 11:51

Silvin

Silvin

Utifrån ditt mail är det självklart svårt att ge råd på olika idéer eftersom att det inte framgår några förutsättningar. Hur ser din nuvarande arbetssituation ut? kan du utnyttja detta och utveckla den kompetensen på något vis?

Vad tror du själv att du skulle vilja arbeta med och inom? vad brinner du för? Hur ser förutsättningarna ut i din bostadsort?

om du önskar så skicka ett mail till [email protected] med dina förutsättningar och tankar kring ditt egen företagande så ska jag försöka bolla någon idé med och för dig.

/Per

Per Silvin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2007-08-13, kl 12:37

username

Medlem

Hej Lina
Titta in på vår hemsida www.partylite.se. Vi säljer vaxljus och ljustillbehör. Kan man sälja ljus? Svar JA. Helt genomfärgade och doft i hela ljusmassan gör att kunderna återkommer hela tiden. Har man bara billiga ljus att jämnföra med så blir dessa en otroligt skillnad både i brinntid, doft och kvalitet.

Detta är inte MLM!!

Ett startpaket kostar inget i startavgift, investering eller dylikt.
Du styr själv när du vill jobba och hur ofta. Självklart är det som vanligt att ju mer du arbetar desto mer tjänar du.

Vilka handlar våra ljus? Ungdomar, studenter, pensionärer, föräldralediga och andra yrkeskategorier. Dessutom är det så pass nytt i Sverige och inte lika slitet som tex tupperware.

Hör av dig till mig så får du mer material med uppgifter om vad du kan tjäna mm. [email protected]

Chris

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 5

2007-08-13, kl 18:36

metavision

metavision

Hej Lina

Jag vet ju inget om hur du bor etc, men jag vet en tjej, riktig hundälskare, har också tre stycken som hon inte kan lämna på dagarna så hon startade ett hundpensionat. Till en början så omfattade hennes verksamhet "bara" att hälsa på och gå ut med folks hundar på dagarna, men nu har hon även hunddagis och pensionat. Dock har hon bosatt sig på landet för att ha tillräckligt med plats för sitt pensionat och så att hundarna kan få röra sig fritt på större ytor. Det kanske skulle kunna vara något för dig.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2007-08-13, kl 21:20

username

Daniel
Johansson

Smart... Förena nytta med nöjje (!)

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration