Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Starta eget utan hemsida eller butik

Inlägg 1 av 7

2011-07-07, kl 22:54

REDAKTUELLT

REDAKTUELLT

Inlägg: 52

Starta eget utan hemsida eller butik

Ursäkta att jag spottar i soppan
eller svär i kyrkan - men du behöver absolut
ingen hemsida eller butik för att starta eget.

Alltför många fastnar i webbträsket och krånglar
med hemidor, tankar om e-handelslösningar
och diverse mixtrande med sökmotoroptimering
facebook-fan-sidor och gud vet vad. Istället för
att lägga all tid på att sälja och tjäna pengar.

Av folk som vill göra hemsidor åt dig,
går det 20 på dussinet.
Superduktiga på allt vad IT heter
men urkassa på handelsvetenskap, reklamlära
och företagsekonomi.

Det finns redan klappade och klara gigantiska superstarka
affärsystem och e-handelskanaler där du lätt kan träna,
testa, och prova steg för steg att köpa och sälja och
tjäna pengar under tiden som du provar.

Det kostar dig inte ett korvöre att få presentera
ditt företag och dina varor för många miljoner personer
(mer än en kvarts miljard faktiskt)
och att lägga ut en annons för något som du vill sälja kostar
dig mindre än en kopp kaffe eller hamburgare.

Och beroende på vad det är som du säljer så kan du räkna med att
det just nu i denna sekund är någonstans mellan 15000 och 50000 människor
som sitter med betalkort i händerna framför sina datorer beredda att
köpa något sådant som du vill sälja.

...sky is the limit...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2011-07-21, kl 11:14

rawdesigns

rawdesigns

Inlägg: 13

Hej.

Utveckla gärna hur din metod fungerar!

För jag vill gärna veta hur jag ska kunna komma åt dessa 15-50000 människorna under priset av en kopp kaffe och en hamburgare!

Och hur sätter du upp en E-handel lösning som över natten fungerar problem fritt, ser ut precis som du vill ha den och har 50000 besökare, det för mig är ett mirakel hur du klarar, du får jätte gärna utveckla!

Vi bygger din professionella företags hemsida till ett bra pris. Vi erbjuder även Logotyp och olika SEO tjänster. - www.rawdesigns.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2011-07-21, kl 16:29

FrGr

FrGr

Inlägg: 54

Tror du inte inlägget är mer tänkt som en reflekterande tanke, än ett konkret erbjudande om billiga kanaler?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2011-07-21, kl 20:02

REDAKTUELLT

REDAKTUELLT

Inlägg: 52

Citat:

Ursprungligen postat av: rawdesigns

Hej.

Utveckla gärna hur din metod fungerar!

För jag vill gärna veta hur jag ska kunna komma åt dessa 15-50000 människorna under priset av en kopp kaffe och en hamburgare!

Och hur sätter du upp en E-handel lösning som över natten fungerar problem fritt, ser ut precis som du vill ha den och har 50000 besökare, det för mig är ett mirakel hur du klarar, du får jätte gärna utveckla!



JO SÅHÄR FUNGERAR DET;
på eBay och Tradera finns det 257 miljoner internetköpvana registrerade medlemmar.
denna e-handelslösning är klappad och klar. Du kan sälja till högstbjudande och du kan sälja i minut till fast pris.

Just nu i detta ögonblick kan du räkna med att det är c:a 15000- 50000 personer av denna kvarts miljard individer som uppkopplade men betalkort i händerna beredda att köpa något som vill sälja. Siffrorna beroende av vad slags produkt eller tjänst som du vill sälja.

Det kostar dig noll öre att presentera ditt företag och dina varor på en egen sida mot dessa 275 miljoner personer.

När du lägger ut en annons för din produkt kostar den bara några kronor och beroende på hur begåvad du är som annonsskrivare så kommer annonsen att exponeras för flera bland de 15000-50000 prospects som redan letar efter din produkt.

När du säljer betalar du en provision på 3-10 % av varans pris(beroende på beloppet).

Bland gruppen prospects bygger du din kunddatabas sakta men säkert avhängigt av hur skicklig affärsman du är i övrigt.

Jag skall gärna berätta för dig hur du skall skriva dina annonser för att lyckas i affärer utan hemsida eller butik och betala mindre än 10 % i säljkostnader.

...sky is the limit...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2011-07-22, kl 00:19

rawdesigns

rawdesigns

Inlägg: 13

Citat:

Ursprungligen postat av: FrGr

Tror du inte inlägget är mer tänkt som en reflekterande tanke, än ett konkret erbjudande om billiga kanaler?



Mitt inlägg hade mer den "reflekterande tanke" iden, då jag ville att han skulle utveckla för att jag inte direkt stödjer hans ide.

Vi bygger din professionella företags hemsida till ett bra pris. Vi erbjuder även Logotyp och olika SEO tjänster. - www.rawdesigns.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2011-07-22, kl 00:28

rawdesigns

rawdesigns

Inlägg: 13

JO SÅHÄR FUNGERAR DET;
på eBay och Tradera finns det 257 miljoner internetköpvana registrerade medlemmar.
denna e-handelslösning är klappad och klar. Du kan sälja till högstbjudande och du kan sälja i minut till fast pris.

Just nu i detta ögonblick kan du räkna med att det är c:a 15000- 50000 personer av denna kvarts miljard individer som uppkopplade men betalkort i händerna beredda att köpa något som vill sälja. Siffrorna beroende av vad slags produkt eller tjänst som du vill sälja.

Det kostar dig noll öre att presentera ditt företag och dina varor på en egen sida mot dessa 275 miljoner personer.

När du lägger ut en annons för din produkt kostar den bara några kronor och beroende på hur begåvad du är som annonsskrivare så kommer annonsen att exponeras för flera bland de 15000-50000 prospects som redan letar efter din produkt.

När du säljer betalar du en provision på 3-10 % av varans pris(beroende på beloppet).

Bland gruppen prospects bygger du din kunddatabas sakta men säkert avhängigt av hur skicklig affärsman du är i övrigt.

Jag skall gärna berätta för dig hur du skall skriva dina annonser för att lyckas i affärer utan hemsida eller butik och betala mindre än 10 % i säljkostnader.[/citat]

Du har rätt med mängden människor som rör sig kring ebay och att det är en utmärkt kanal för försäljning, men först av så konkurrerar du med väldigt många piratkopior av diverse produkter, direkt importerat ifrån Kina med mera.

Jag har just nu en annons ute på tradera som exempel, jag säljer en referens hemsida i ett komplett paket för ett väldigt reducerat pris, den har på snart en månad endast 61 visningar (fortfarande värt 10% om den bli såld, eller 3kr för upplöggningen), men t.ex en klocka kanske hade haft det 10 dubbla och den hade blivit såld, det är en bra kanal för försäljning. Men däremot är jag helt med om du skulle föreslå att komplettera med försäljning på tradera och i din Webb butik. Då du inte behöver betala 10-20.000 för en sida eller 900kr i månaden om du bara letar ordentligt eller t.ex gör en tråd på ett forum som detta, då kan man hitta riktigt bra erbjudanden som ger en professionell webbshop som är enkel att använda och detta tycker jag är värt pengarna för att ge ditt företag ett seriöst intryck.

Jag menar inte på att säga att din ide är dålig, bara att jag tycker att den är relativt orealistisk.

/Robin

Vi bygger din professionella företags hemsida till ett bra pris. Vi erbjuder även Logotyp och olika SEO tjänster. - www.rawdesigns.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2011-07-22, kl 20:39

REDAKTUELLT

REDAKTUELLT

Inlägg: 52

1.Ja! -det är konkurrens på eBay och Tradera.
Det är just det som är vitsen.
Jag vet hur man kommer före sina konkurrenter.
Ju fler man är på gatan av samma slags butik
desto bättre säljer alla på den gatan.
Så är det. Både på gatan och på nätet.

2.Det är definitivt inte huruvida min webshop
ser mer seriös ut än andra som är avgörande
för mitt säljresultat. Det är hur smart jag är
när jag författar mitt säljbudskap och
bygger min strategi som är avgörande.

3.Det du kallar ”min idé”
som du tycker är lite orealistisk
-det är ingen idé-
Det är en reell verksamhet på riktigt- I verkligheten.
Massor av mycket stora framgångsrika företag
drivs enbart på siter som eBay och Tradera.
Utan andra e-handelslösningar.

Jag beskriver i min kurslitteratur i ämnet
bl. andra hur en bekant tjänar in i genomsnitt
1- 1,2 miljoner kronor om året i lön
bara genom att gå runt på loppisar, kyrkbazarer,
typ Erikshjälpen & Röda Korset. m.m.
Köper in billiga varor och säljer
med stor vinst på auktions-siterna.

En annan bekant drog hem 50-60 miljoner kronor om året
i omsättning på att köpa upp stock-lots o konkurslager
mm och sälja i minut på eBay innan han gjorde en exit
som en mycket välbärgad man.

Vad jag vill komma till är att om du vill starta eget-
eller blåsa liv i en knackig verksamhet
så är det inte hemsidor o web-shop som du skall tänka på.
Eller lägga pengar på. Fastna inte i webbträsket.
Sätt igång och sälj och tjäna pengar från dag nr 1.
Sedan, när du fått ihop lite stålar, och byggt
en hyfsad kundlista och skapat repeatorder bland dessa:
Då är det läge att titta på allt det andra.

Men web-shop eller hemsida är det sista du behöver
för att tjäna pengar på seriös försäljning.

...sky is the limit...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat