Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Starta-eget-bidrag 2005

Inlägg 1 av 10

2005-02-17, kl 19:55

trulsa58

trulsa58

Starta-eget-bidrag 2005

Jag fick ett starta-eget-bidrag år 2004, och fått förlängt 3 mån i år. Om jag inte lyckas med mitt enskilda lilla företag (har FA-skattsedel), hur kan jag gå vidare? Jag vill ändå inte sluta med det, även om startaegetbidraget-perioden är snart slut.
Kan man få nytt starta-eget-bidrag igen efter en viss tid? Och vilka kriterier måste uppfyllas för att få det?
Om det ändå inte lyckas med nytt st-eg-bidr. så kommer jag att ha det som en hobbyverksamhet eller liknande.

Nån annan med tips och råd och refarenhet?

Tacksam för alla svar
/ Maria

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2005-02-18, kl 00:08

larsarenander

larsarenander

Att du både fått starta eget bidrag + förlängning är inte dåligt, då måste du väl ha kommit igång eller inse att det kanske är bättre som hobby. I annat fall kan du drabbas hårt, så ta dig en funderare på din situation.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2005-02-18, kl 22:17

username

Jonte
Krig

Hej
Har du inte kommit i gång efter perioden, samt även förlägningen borde du kanske skaffa dej ett jobb eller annan inriktning och ha ditt lilla pyssel på sidan av, likt hobby mm, arbeta långsamt skaffa kundkrets och så vidare

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 10

2005-02-20, kl 10:40

trulsa58

trulsa58

Men kan man få starta-eget-bidrag IGEN, när situationen är sådan? Finns det chans till det senare?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2005-02-23, kl 12:37

username

Fredrik
Ymer

Vad är det för bransch/sysselsättning ditt företag har?

Ymer-Fahlström Företag&IT Konsult
www.ymerfahlstrom.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2005-02-24, kl 16:00

trulsa58

trulsa58

Citat:

Ursprungligen postat av:

Vad är det för bransch/sysselsättning ditt företag har?

Ymer-Fahlström Företag&IT Konsult
www.ymerfahlstrom.se
[email protected]

Inom smyckesbranschen, tillverkning och försäljning. Mesta delen av marknadsföringen blir via internet.
Men det är så mycket delmål som måste göras och snart är st-eget-perioden slut tyvärr.
Jag önskar att det gick att starta upp på 3 år, där allt, det administrativa och det praktiska gick hand i hand innan man slussades ut i företagsvärlden.
Det är därför jag undrar om man får någon mer chans till starta-eget-bidrag Igen längre framöver? Nu känns det så stressigt och kort om tid.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 10

2005-03-15, kl 19:37

username

Lars
Karlsson

om du skriver till mig så kanske jag kan ge lite tips,

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2005-03-21, kl 23:43

sphinxly

sphinxly

Pinsamt.. vuxna människor som går på bidrag. Bit hästen i nosen och väx upp - ska du satsa på ditt företag så gör det fullt ut, och förbered dig på att kanske gå back de 2-3 första åren. Om du inte är beredd på att satsa allt ska du nog försöka hålla dig till att rösta (S) och skaffa ett jobb i folkhemmet. Pinsamt! Seriöst.. om du inte kan få ett företag att gå med vinst efter 12 månader är inget konstigt.. men du får fanimej kämpa om du vill komma någonstanns. Jag skäms ju för dig människa!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2005-03-23, kl 10:28

username

Susanne
Cederholm

Jag tror inte man kan få bidrag när man har egen firm, som du nu har. Skaffa ett jobb och ha firman vid sidan om är min rekommendation.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 10 av 10

2005-05-04, kl 17:44

trulsa58

trulsa58

Citat:

Ursprungligen postat av:

Pinsamt.. vuxna människor som går på bidrag. Bit hästen i nosen och väx upp - ska du satsa på ditt företag så gör det fullt ut, och förbered dig på att kanske gå back de 2-3 första åren. Om du inte är beredd på att satsa allt ska du nog försöka hålla dig till att rösta (S) och skaffa ett jobb i folkhemmet. Pinsamt! Seriöst.. om du inte kan få ett företag att gå med vinst efter 12 månader är inget konstigt.. men du får fanimej kämpa om du vill komma någonstanns. Jag skäms ju för dig människa!

haha. Ojdå, om du skäms så mycket, har du inget i denna tråd att göra. Pinsamt! Seriöst.. att såna som du får existera. Väx upp, ta dej i kragen och kom ner på jorden fort. För i denna värld platsar du inte, speciellt inte för småföretagande folk. Fy för den lede!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat