Inlägg 1 av 3
2007-08-22, kl 23:13
Sälja bilder
Numera är det ju oftast inte förbjudet att fotografera på konserter. Om jag nu har en antal artistbilder som jag själv fotograferat får jag då lov att sälja de bilderna?
Svara Svara med citat
Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.
Bli medlemNumera är det ju oftast inte förbjudet att fotografera på konserter. Om jag nu har en antal artistbilder som jag själv fotograferat får jag då lov att sälja de bilderna?
Svara Svara med citat
sure.... det finns många som lever på det tom :) ,
Frilansare som tjänar grova pengar. Så länge du håller dig inom lagens
riktlinjer och inte tagit dig in på privat område för att ta bilderna, så ser jag
inget som skulle hindra. Du äger tom upphovsrätten till bilderna och kan t.ex.
avtala om att de som köper bilderna inte får sälja dem vidare utan ditt
tillstånd. Jag tror det finns en expert här på forumet som kan detta mer på
djupet, killen från uddatorp AB…
Det är mycket festligheter i Riga och däromkring men i sångparken fick vad jag förstod inte filma så den film jag har där även presidenten är med men kan jag nog inte visa den offentligt . Eftersom vi bor som närmsta granne utefter Dauga hade jag tillfälle till en lång film utanför residentet med hundratals sångare i olika dräkter som avslutade där efter att ha gått en runda genom stan och sjungit. Jag fick även filma Frankrikes förste president efter 2:a världskriget på slottet 4 mil söder om Paris. Säkerhetsvakterna stod runt mig och det är nog inte så många som kommit så nära honom (detta var tidigt 60-tal). Vissa Centra inomhus har fotoförbud, men det är nog mer för spionage om affärshemligheter.
Lars [email protected] Start av företag och ekonomistyrning
PS är någon intresserad av indianbilder, jag har en dröse orginal lite dryckgt 100 år som en släkting fotograferade, Bl.annat Kråkindianernas hövding och son som släktingen var kompis med samt medicinmannen.
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.