Inlägg 3 av
8
2004-10-23, kl 02:29
larsarenander
Karin har helt rätt men en sak man kan tänka på är att det anses mer rumsrent att ha ett företag. Det finns en del andra fördelar också. Den förste jag hjäpte att starta företag, driver det än i dag 35 år senare. Blygsam men stabil versamhet.
Behöver du fler av mina råd meila till [email protected]
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 7 av
8
2004-11-28, kl 01:37
larsarenander
Det är mycket kloka ord och om ett par veckor kanske jag håller med dig. men till dags dato behöver man inte gömma undan pengar det finns en hel del saker som de flesta inte tänker på som är riktigt bra. Det är därför jag är rådgivare i första hand vid start av företag men naturligtvis har jag kunskaper som du som sträcker sig bortom Sveriges gränser om så skulle vara fallet att det blir omöjligt att driva företag har. Ett ex. fick jag nyligen och är det sant vilket jag inte hunnit kontrollera ännu så kanske det blir mer av den varan som du avslutar ditt brev.
Lars
Abi Design
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 8 av
8
2004-12-23, kl 13:54
larsarenander
Just nu pratas det mycket om när arbetskraft kommer till Sverige från baltikum. Själv åker jag till Lettland för at titta på en del bra möjligheter att starta upp företag där. Alla som har något intresse att följa mig i spåren är välkomna att mejla till mig. [email protected]
Det finns en hel del varianter. De svenska myndigheterna har föga förståelse för kostnader och verkar som du säger vara fientligt inställda till företagare det kan man även se på detta forum annarts skulle det inte uppstå så mycket frågor och detta är bara toppen på ett isberg.
Lars
Abi Design
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat