Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Regestrera domän!?

Inlägg 1 av 8

2011-10-05, kl 04:52

LisaEk

LisaEk

Inlägg: 2

Regestrera domän!?

Hej! Jag vill skapa ett namn-domän till en hemsida men när jag söker på de namnet jag vill att min hemsidan skall heta uppe i adressfältet så kommer jag in på en tom sida (det finns ingen riktig hemsida) utan det står bara att sidan har regestrerats av http://www.safenames.net/ så får man klicka sig vidare till deras hemsida.
någon som vet vad som menas med detta? är namnet jag vill ha upptaget då?
någon som vet? tack på förhand

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2011-10-05, kl 07:07

lomek

lomek

Inlägg: 1

Du kan tex. gå in på en sida som säljer domäner, där kan du kolla om adressen är ledig..
tex www.one.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2011-10-06, kl 01:24

LisaEk

LisaEk

Inlägg: 2

okeej, tack! Men om jag nu hittat den adress som jag vill ha, men inte har någon webbsida klar. bör ja då köpa namnet nu så ingen annan tar det först? kan man göra så bara paxa namnet? / lisa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2011-10-06, kl 10:05

ekpresenter

ekpresenter

Inlägg: 26

hej
du kan absolut registrera adressen och "paxa" den även om du inte har en färdig hemsida. Om du är säker på att du vill ha det namnet så gå in på t.ex one.com, sök på namnet du vill ha och se efter om sidan är registrerad. Är den inte registrerad så kan du själv registrera den och på så sätt "paxa" namnet.
/Ewa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2011-10-12, kl 01:08

rawdesigns

rawdesigns

Inlägg: 13

Hej.

Du kan enkelt som de andra säger gå in på ett företag som säljer webbhotell ochj domäner och söka på din domän m.m. jag rekommenderar dock inte one.com då jag har haft stora problem med dem på 5/10 hemsidor. Jag rekommenderar det hel svenska alternativet Binero , du kan hitta mer info om dem och vad vi rekommenderar på vår hemsida www.rawdesigns.se , jag skickar även dig ett pm här med mer info.

Mvh Robin

Vi bygger din professionella företags hemsida till ett bra pris. Vi erbjuder även Logotyp och olika SEO tjänster. - www.rawdesigns.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2012-06-25, kl 20:55

soleah

soleah

Inlägg: 18

Citat:

Ursprungligen postat av: rawdesigns

Hej.

Du kan enkelt som de andra säger gå in på ett företag som säljer webbhotell ochj domäner och söka på din domän m.m. jag rekommenderar dock inte one.com då jag har haft stora problem med dem på 5/10 hemsidor. Jag rekommenderar det hel svenska alternativet Binero , du kan hitta mer info om dem och vad vi rekommenderar på vår hemsida www.rawdesigns.se , jag skickar även dig ett pm här med mer info.

Mvh Robin



Lite OT, sorry.
Att påstå att Binero skulle vara ett sämre alternativ än One.com är det sämsta jag har hört, Binero är långt lägre klassad på världsrankingen än One.com och har Sveriges i särklass sämsta support. Jag talar av erfarenhet både egen och över 300 klienter som har flyttat från Binero till oss på Soleahweb.net och då är inte vår site i sig Svenskspråkig.. Men utan mitt eget webbhotell skulle jag välja one.com alla gånger.

Internet är Världen i en liten skärm, lär dig att nyttja den... www.ibyn.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2012-06-25, kl 21:00

soleah

soleah

Inlägg: 18

Det domännamn du söker på är upptaget alternativt uppköpt av någon annan som i sin tur säljer det lite dyrare än vad det behövs. När det gäller .SE eller .Nu domäner rekommenderar jag dig att vända dig till Loopia, vid andra generiska domännamn kan du välja vilken leverantör som helst och då komma undan mycket billigare. För att göra lite reklam för mitt eget företag Soleahweb.net så får du domännamn på köpet när du registrerar alternativt köper du domännamn och får då livstids gratis webbhotell av oss. Lycka till!

Internet är Världen i en liten skärm, lär dig att nyttja den... www.ibyn.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2012-06-26, kl 10:42

KallePersson

KallePersson

Inlägg: 7

Lisa, Soleah har i princip rätt men gör en egen undersökning av domäner och webbhotell. Jag vill dock rekomendera en sökning på google adwords innan du gör någonting alls. Där kan du kolla hur många som söker på orden du vill ranka i google på. Ett hett tips är att välja ett domännamn som folk söker mycket på. Det vill säga, säljer du bilar så försök peta in ordet bil i domännamnet, då det är det ordet som folk söker på när de letar efter en ny bil.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat