Inlägg 1 av 8
2007-11-03, kl 17:54
Optimering
Problemet med marknadsföring på nätet är helt klart den tekniska kunskapen. Vi är många som sitter på bra företag men som inte lyckas optimera sidorna.
Jag har offerter från 6 olika företag som har viljan att samarbeta med oss. Och detta är alarmerande. Offerterna är så olika att man börjar undra.
Idag fick jag en offert från ett företag som vill ha 10 000:- som startavgift (helt ok tycker jag). Men sedan skall dom ha betalt månadsvis beroende på positionen mina sökord har på google. Här kommer dom riktigt sjuka summorna in.
Känn på denna:
Catering: plats 1-5 17500:-/mån (google)
Event: plats 1-5 24500:-/mån (google)
Detta skall var löpande kostnader per månad. Sedan om man hamnar längre ned i söket så blir det självklart billigare. Vi ligger idag på ca 30 sökord. Skulle detta företag få optimera detta åt oss så skulle det i runda slängar gå på ca 60 000:-/ månad.
Jag räknar alltid att tjänster kostar runt 600:-/ timme Inbilla mig inte att detta företag skulle lägga 100 timmar i månaden för att vi skall ligga högt upp.
Nej skärpning alla oseriösa företag.
En eloge till SEO som lämnade en av de första offerterna. Känns seriöst och prisvärt. Jag trodde att SEO skulle lämna en väldigt hög offert men jämnfört med alla skojare där ute så är det rena reapriset.
Summan av detta är. Ta in offerter massor med offerter. För det skiljer helt hysteriskt mycket. Hoppas folk inte går på dessa nitar.
Pontus
Svara Svara med citat