Inlägg 1 av 2
2005-02-17, kl 11:38
Om Comitnet är fusk, är inte Startaegets Smartweb det också?
Hej!
Jag tyckte artikeln om företag som lurar småföretag med hemsidor och dyra webbhotell var jättebra.
Artikeln jag pratar om kan ni läsa här: http://www.startaeget.se/news.comitnet_fortsatter_att_lura_smaforetagare.asp
Jag gör själv också hemsidor och jobbar hårt för att få nöjda kunder. Jag tycker att det är väldigt synd att se hur dessa företag lurar folk att betala flera tusen kronor per år för endast webbhotell som småföretagare inte behöver.
Citat från artikeln:
Ursprungligen postat av:
I vissa fall erbjuds kunderna en gratis hemsida eftersom företaget behöver referenskunder, dock kostar webbhotellet 6000 kr/år.
Och idag såg jag att startaget.se själv gör reklam för ett webbhotell som dom själva erbjuder via smartweb.se.
Kostnader: 4995 (det är med 1000 kronor rabatt!) för webbdesign och 4788 kronor per år för webbhotell.
Om jag räknar ut lite här så kostar första året alltså 9783 kronor. Dessa "fuskföretag" som artikeln pratar om kostar 6000. Efter 4 år (!) hos Startaegetswebbhotell blir Startaegetswebbhotell mindre dyrt (för att det är fortfarande väldigt dyrt!) än fuskföretagen dom pratar om.
Självklart får man tillbaka pengarna om man inte är en nöjd kund hos smartweb. Men hur många gör det? Och vad är villkoren egentligen? Ja, om man tycker efteråt att det var för dyrt över huvudtaget är det för sent!
Ursprungligen postat av:
När du accepterat designförslaget och HTML-kodning påbörjats är nöjdhetsgarantin förbrukad.
startaeget.se? Jättebra... Artiklarna? Kanske se över vad ni gör själva innan att publicera dessa.
Mvh
Lida ([email protected])
www.lidali.com
Hemsidor | Grafisk formgivning | Fotografering