Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

öppna resebyrå

Inlägg 1 av 8

2007-06-18, kl 08:55

username

Medlem
#36392

Inlägg: 4

öppna resebyrå

hej!har i tankarna att öppna ett litet resebyrå hemifrån,har själv ingen erfarenhet men har rest jätte mycket så jag vet ungefär vad turister behöver.För jag älskar att leta, hitta resor och boka ,jag hjälper nästan alla jag känner  med resor boende hyrbilar etc. Men viktigaste är hur man går tillväga att öppna resebyrå och är det bra förtjänst och är det mycket pengar man ska investera! och det ska vara resor både med flyg(världen) och boende eller nåt liknade......var ska jag börja! vore mycket tacksam för svar eller någon som kanke vill öppna rese b  oxå? bor själv i göteborg..

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2007-06-18, kl 12:35

username

Daniel
Johansson

Inlägg: 274

Gör som Tele2: Kopiera, plagiera och gör likadant, fast bättre ;)

http://www.google.se/search?hl=sv&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=resekonsult&spell=1

// Daniel Johansson //
DEJI Quality Consulting //
Kvalitetsteknik - Produktionsteknik - Administration

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2007-06-18, kl 15:44

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Jag har också haft mycket från små till Ving och en sak har de gemensamt stora mängder. Men så finns det en ny trend som kommer att komma en mer och där har du din stora chans och inte bara boka utan följa med och  se till att allt fungerar på plats. På så sätt arbetar du medan du ser dig om i världen och har kostnader betalda.  För att ta ex annat ex från USA där man klär upp folk och hundra i samma eller matchande kläder och de känar bra. så oppna inte resebyrå utan ta betalt för det du gör redan. Jag håller på med ekonomistyrning för företag som vill starta upp och du kan nå mig på [email protected] för att göra rätt från början då kommer du att ha en bra framtid för dig.

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2007-08-17, kl 09:18

websupporten

websupporten

Inlägg: 220



Babina Wisnevson:


hej!har i tankarna att öppna ett litet resebyrå hemifrån,har själv ingen erfarenhet men har rest jätte mycket så jag vet ungefär vad turister behöver.För jag älskar att leta, hitta resor och boka ,jag hjälper nästan alla jag känner  med resor boende hyrbilar etc. Men viktigaste är hur man går tillväga att öppna resebyrå och är det bra förtjänst och är det mycket pengar man ska investera! och det ska vara resor både med flyg(världen) och boende eller nåt liknade......var ska jag börja! vore mycket tacksam för svar eller någon som kanke vill öppna rese b  oxå? bor själv i göteborg..



Hej och grattis till beslutet att starta egen resebyrå!

Du kommer att behöva bl a
1. En bra domän som t ex mytravelagency.com (ca 200 kr/år)
2. Bra och häftig webdesign för din website (5.000 kr - 150.000 kr)
3. Bra webhosting (100-300 kr/mån)
4. Massor med innehåll (text och bilder) för dina resedestinationer (som du lägger själv(?) eller anlitar någon för timpris)
5. Sökmotoroptimera (SEO) din website och registrera den på hundratals search engines, så kunderna hittar dig lättare och du hamnar högre upp vid sökningar online. (4.490 kr - 15.990 kr)
6. Nyhetsbrevtjänst, foroalbum, banners, företagslogo, affiliateprogram mm mm kommer också att behövas om du vill lyckas i längden. (timpris)
7. Webmaster/webadministratör/webdesigner som förvaltar/uppdaterar din hemsida (timpris)

Kontakta mig om ni behöver hjälp med registrering av domäner, webdesign, webhosting, webmaster outsourcing, sökmotoroptimering (SEO) mm.

P.S: Många av våra kunder ligger etta på Google!

Sök "bokföringskurser" = bolagssupporten.se
eller "psykolog Täby" = sivsjostrom.com

Websupporten är naturligtvis etta på Google också ;-)

Mvh
Daniel Belovarsky
Internet: http://websupporten.se
E-mail: [email protected]
Mobil: 070-7678549

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2012-01-05, kl 22:39

anonymous12345

anonymous12345

Inlägg: 1

Det som står ovan är lite dyrt.

De olika punkterna ovan blir 1O300-166500kr, medianen av detta blir 78100kr. En småföretagare kanske vill prova utan att betala detta på "websupporten.se".

Vad jag tror de flesta som googlar hit vill ha är en resebyrå "bootstrappad", dvs startad med begränsat besparingskapital. Ska man starta något litet utan att ha alla ägg i samma korg kanske man bara är beredd att lägga ut ~10,000 kr max.

Det är då man går ihop med en annan datorkunnig person så kan man göra sakerna ovan för 200 kr / år i avgifter. Det finns en mängd med "datafolk" som kan webbutvekla, programmera, sälja in annonser, a/b testa och framför allt, ge 24/7 personlig support och backup[1].

Har du en bra idé, tror du att det är okay att bolla den med en annan potentiell co-founder? Maila mig på [email protected] med lite detaljer.

/IJK

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2012-01-31, kl 05:58

aymanlou

aymanlou

Inlägg: 2

Hey!
någon som vet hur man får Amadeus? Måste man göra Amadeus kurs så att du kan få det? och hur mycket kostnaden för Amadeus program?
vad vidta för att göra en bra hemsida resebyrå
tack
Mvh// Ayman

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2012-02-04, kl 01:09

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Idag gäller det att hålla nere kostnader och lokalkostnad är en låsande och dyr lösning i många fall. Man kan ha verksamhet i en del av ex.vis en villa som man äger eller stor bostad med två ingångar. Under mina mer än 45 år som företagare har jag träffat massor som börjat i just sin villa. En kund började lite större och var min kund tills jag la av med inredning för ca 25 år sedan, de hette från början Hennes sedan Las namnet Mauritzs till: Idag säger man kort och gott HM. Min senaste satsning boken KVINNA I STRID drivs hemifrån. Den handlar om 11 års krig i Finland, Estland och Lettland samt Norge.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2012-02-04, kl 01:28

aymanlou

aymanlou

Inlägg: 2

Hey!
visste du om jag måste betala till Amadeus för att få det?
thanks.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat