Inlägg 1 av 2
2011-11-04, kl 12:12
marknadsundersökning & distributörer
Hur gjorde ni för att göra en marknadsundersökning? Ringde ni upp till butiker och frågade om priser och hur mycket försäljning de hade av dessa varor redan osv? Svarar de verkligen på detta?
Varför har många distributörer i Sverige och inte säljer direkt till butiker?
Måste man då sälja billigare till distributörerna, hur mycket ska man räkna att de lägger till priset?
Måste ju bli hälften av om jag säljer direkt till butiken eller? så ca: hälften av hälften av butikspris eller?
Jag undrar varför man ska välja en distributör här i Sverige och inte istället själv sälja direkt till butiker?
Eftersom man med fler mellanhänder har mer kostnader.
Hur har ni tänkt som valt att ha distributörer här i Sverige där ni själv enkelt har möjlighet att distributera produkterna själv?
Varför har många distributörer i Sverige och inte säljer direkt till butiker?
Måste man då sälja billigare till distributörerna, hur mycket ska man räkna att de lägger till priset?
Måste ju bli hälften av om jag säljer direkt till butiken eller? så ca: hälften av hälften av butikspris eller?
Jag undrar varför man ska välja en distributör här i Sverige och inte istället själv sälja direkt till butiker?
Eftersom man med fler mellanhänder har mer kostnader.
Hur har ni tänkt som valt att ha distributörer här i Sverige där ni själv enkelt har möjlighet att distributera produkterna själv?
Svara Svara med citat