Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

L...varan till kunden

Inlägg 1 av 3

2005-02-22, kl 09:10

Marek

Marek

L...varan till kunden

Är på väg att starta E-butik med kläder, har fixat det mesta men har också fastnat.
Problemet gäller leveransen( skicka varan till kunden)

På vilket är det bästa sättet att göra detta på?, har besökt posten.se, har gått igenom alla deras erbjudanden, men jag vill ha råd från alla erfarna av E-butik ägarna också.

Hur ska jag leverera varan till kunden?
Ska kunden betala frakten? ( jag skulle gärna vilja att kunden skulle slippa betala frakten ( en större del i alla fall)

Tacksam för alla tips

Mvh Nick

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-02-23, kl 12:36

username

Fredrik
Ymer

Tyvärr, är det ju så att ska det levereras måste det fraktas! Och det är inte många som gör det gratis. Som konsument vet man att oftast att man får betala för att få det hemskickat. Vill du inte att kunden ska "betala" för frakten, lägger du på fraktkostnaderna i det slutliga priset!Ymer-Fahlström Företag&IT Konsult

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-03-13, kl 21:23

username

Therese
Pettersson

Hej Nick
Jag har två e butiker och ville , precis som du, i början kunna bjuda mina kunder på frakt. Men insåg ganska snart att det inte är möjligt över huvudtaget. Jag har 45 kr i frakt i den butiken jag säljer hundprodukter och vissa gånger går det minus vissa gånger går det plus. Jag ligger ganska lågt jämfört med andra jag kollat på. I min andra butik säljer jag brud och festklänningar, där har jag lagt frakten på 160 kr, plus postförksott och inga kunder har hittills tyckt det varit en hög kostnad. Klänningarna är ju oftast tunga och det kostar så mkt att ksicka dem.
Kolla runt bland andra klädbutiker på nätet o se vad de har för fraktavgift, lägg dig sen mittimellan är mitt tips!

Lycka till!
Therese
www.mipaform.se
www.mipaformpet.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat