Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Köpa & sälja bostadsrätt

Inlägg 1 av 2

2008-03-13, kl 18:01

username

Caroline
Nilsson

Köpa & sälja bostadsrätt

Hej.

Jag undrar om nån vet hur det fungerar när man köper och säljer bostadsrätter? (måste man tex äga den en viss tid,kostnader? mm)
Är nämligen förtjust i inredning och affärer,så det skulle passa mig utmärkt att köpa lägenheter som behöver piffas upp för att sen sälja dom..

Tacksam för svar :)

Hadet fint.
Mvh/Caroline

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-03-13, kl 22:17

larsarenander

larsarenander

Vad jag hört ska man ha ägt den i 1 år för att beskattas lågt. Det är ett utmärkt sätt att tjäna pengar på under förutsättning att priser går upp. Jag har hört om hantverkare som köper fallfärdiga hus och fixar detta och sedan tar en tripp till västindien ett halvår och så gör om samma igen. I Riga behövs det upprustning i snart sakt varenda lägenhet och där verkar vi själva. Just nu har vi en 3:a i ett gammalt kulturhus 40 m från yackthamnen till salu. Promenad därifrån genom stadsparken till gamla stan ca 5 min. Lägenheten ligger på 3:e våningen av 5.

[email protected]  start av företag i Sverige och Lettland samt ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat