Inlägg 1 av 3
2007-08-27, kl 12:54
Investerare/samarbetspartner sökes
Hej
Jag skulle vilja komma i kontakt med någon investerare som är intresserad av att investera lite pengar i mitt kommande företag.
Jag har gjort en affärsplan och ska träffa en på Arbetsförmedlingen, allt gick bra tills jag kom dit för att få information om startaeget bidrag, därefter sprack allt, enligt dom skulle jag bara få om jag fick det vilket enligt dom var en liten chanse, då skulle det ligga på 230kr i månade i 6 månader vilket inte hjälper min verksamhet alls, detta var också för att detta med att kunna ansöka om startaeget bidrag har legat på is ett tag.
Men jag tänka mig att ta in någon investerar istället för Startaeget bidrag om det finns intresse.
Det jag skall starta inom är just att sälja kläder, skor, smycken, klockor med mera
Då jag har marknadsundersökt hos många personer är dom villiga att köpa märkes saker för en billig peng istället för att lägga ut en stor summa. Jag har också samtidigt fått många mail om just detta.
Det jag söker hos Investerare/samarbetspartner är en summa på minst 100.000skr eller mer, jag har räknat på att att pengarna skall vara tillbaka till Investerare/samarbetspartner inom max 3år eller mindre
Pengarna kommer att gå till först:
- till att starta upp ett HB företag
- Pengar till hemsidans kodare max 10.000skr (hemsidan snart klar)
- Pengar till telefon support max 600skr per år
- Import av sakerna 50-60.000skr eller mer
- Resten går till reklam.
Detta är till en börjarn sedan vet jag att vi kan så på fötterna efter andra levransen av sakerna vi importerar.
Vill ni veta mer kontakta mig på via mail eller här inne.
Svara Svara med citat