Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

internet butik

Inlägg 1 av 4

2004-04-13, kl 15:13

username

Mattias
Bensryd

internet butik

hejsan
har kommit över en liten webbutik som jag funderar på att köpa och driva vid sidan om vanligt arbete,
det finns ett litet lager men oftast har han beställt direkt från leverantören då han fått en beställning.
funderar då över om man kan göra på detta vis. att man får en beställning, så beställer man av leverantören som skickar det direkt till kund? blir fördelar för både mig och kunden då jag slipper ligga med stort lager + att det går väl lite fortare för kunden att få sina grejer än om jag skulle beställa hem allt och sedan skicka det vidare till kunden. så jag undrar alltså om leverantörerna kan skicka direkt till kunden? så skickar jag en faktura till kunden

mvh
mattias

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2004-04-22, kl 19:21

username

Medlem

Detta kan fungera i vissa fall men Du skall vara mycket uppmärksam på leveransen, om och när den har skett pga distanshandelslagen samt att det blir rätt "produkt" som skickas och att den skickas i tid.
Glöm ej heller att ta reda på hur ev, reklammationer skall ske och till vem samt ange mycket utförligt på din site om detta.
Driver själv www.swedemart.com , titta gärna in där och se hur det är upplagt.

MVH / Janne

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2004-05-23, kl 14:20

strategicgames

strategicgames

Och ofta är "FÖLJDORDER" mycket viktiga. D v s då kunden blir nöjd och återkommer är färsäljning mycket lättare, eftersom de ju redan är nöjda ;o)
Då är det inte så roligt om du då blir överhoppad utan att få någon ersättning för att det var DU som ordnade den kunden från början.

Så om jag var du skulle jag bara gå med på direktleveranser från leverantören om leverenatören SKRIFTLIGT går med på att du får en angiven "provision" på ALLT den kunden handlar framöver från den leverantören (med något slags undantag för om leverantören kan visa att kunden redan var kund hos dem före du ordnade första ordern från dem.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2004-07-30, kl 23:33

username

Sammi
Ekdahl

se till att företaget inte levererar till privatpersoner utan endast handlar med firmor, då slipper du det som föregående talare (skrivare?) skrev om.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat