Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Hur Starta hemsida som tar betalt för medlemskap.

Inlägg 1 av 4

2011-11-19, kl 22:08

mmd021

mmd021

Inlägg: 1

Hur Starta hemsida som tar betalt för medlemskap.

Hej

Jag tänkte öppna en hemsida och ta betalt för medlemskap. Tex 99kr/mån 599kr/12mån.
Skulle jag kunna öppna företaget i vilket land som helst?
Hur går det till?

Kan jag starta mina hemsida och åka till tex Ukraina och regga ett bolag där och sedan gå in på en bank där och öppna ett företagskonto och lägga till deras betallösningar på min hemsida??

...................................................................................

Ifall man inte får starta ett bolag utomlands så undrar jag ifall jag kan göra likadant fast här i Sverige??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2011-11-26, kl 15:14

Markspixel

Markspixel

Inlägg: 31

Ja det skulle nog funka, men...

Det finns ju olika regler på vem som får öppna företag i olika länder, om du inte bor där kan det ju vara svårt att öppna företag. Jag skulle nog starta företaget i landet du bor, kanske sverige och sedan skaffa paypal eller något liknande och ta betalt så. Betalnings lösningar från vanliga banker kan ibland vara väldigt dyra.

Webbdesign och Webbhotell - Markspixel.se
Billigt Ljud och Video Tillbehör - Billigaapan.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2011-12-10, kl 01:03

FWeiland

FWeiland

Inlägg: 53

Varför inte bygga en hemsida i WordPress och integrera PayPal och ett medlemsplugin? :) Lättaste vägen tycker jag :) PM:a om du vill veta mer!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2011-12-20, kl 11:19

nordicwebteam

nordicwebteam

Inlägg: 24

Tjena!

Vill du ha hjälp att sätta upp siten med plugins etc för wordpress så kan jag ordna det. Paypal kan ju vara ett bra alternativ att starta med. Vi finns på www.nordicwebteam.se

Magento & Wordpress e-handel webshop hemsida www.nordicwebteam.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat