Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Hur får man en kompanjon eller två?

Inlägg 1 av 1

2005-10-23, kl 02:45

username

Borttagen
medlem

Hur får man en kompanjon eller två?

Hej

Åsa heter jag och har en början till en affärsidé i mitt huvud som jag önskar att jag hade fullt mod att ta tag i. Modet finns nog där men orken att ställa upp 7 dagar i veckan själv finns nog inte så därför tänkte jag att jag förmodligen skulle behöva en kompanjon, två kanske eller till och med 3 kanske skulle vara ännu bättre. Men hur får man tag på såna? Det måste ju finnas tusentals människor i Stockholm (där jag bor) som skulle hoppa på möjligheten att slippa vara arbetslös om de bara fick chansen. Men hur når man ut till dom? Man kan ju inte som eventuellt företag söka eventuella partners på ams hemsida i en jobbannons? Men hur når man då ut med sin förfrågan?

Jag vill starta ett café. Men inte vilket café som helst. Jag vill ha ett bokcafé där folk kan komma in, läsa en bok från hyllan, köpa en bok från en annan hylla, dricka kaffe, äta (hembakade?) bullar, kanske köpa en blomma på vägen hem till frugan samtidigt som man har en kaffekopp i handen... ja en sån där affär man ser i amerikanska tv-serier. Ett stammis-café. Ett café dit man kan komma och sitta, läsa, skriva, fika, lyssna på poesi, lyssna på någon okänd eller varför inte känd författare prata om sin senaste bok... ja ni förstår konceptet. Men då återstår ju problemet att jag kan böcker, kan mycket mer i och försig... men det är så att jag kan ingenting om café... så jag behöver nån som kan den biten. Och som är villig att tillsammans med mig skapa och satsa på ett aktiebolag eller liknande (så vi splipper betala med våra egna tv-apparater).. men då är frågan - vart hittar jag henne/honom/dem? Nån som har nått tips?

Svara Svara med citat