Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

Hur börjar jag?

Inlägg 1 av 17

2008-02-05, kl 11:30

joci

joci

Inlägg: 2

Hur börjar jag?

Jag har idag en heltidstjänst och funderar på att starta upp en egen webbutik "på sidan om". Drömmen vore att till slut kunna leva på det.
Nu är jag helt nybörjare och vet inte i vilken ände jag ska börja.
Jag vet vilken produkt jag ska sälja, men vad gör jag?
Jag måste ju registrera företag, hur gör jag , vart vänder jag mig, vad kostar det?
Hur får jag tag på produkterna? Hur mycket ska jag köpa? Måste jag ha lager hemma?
Sedan det där med webbutik. Vart vänder jag mig? Jag kan inget om domäner, webhotell och allt vad det är?
Startar man upp butiken i sista skedet, när allt med företaget är klart?
Finns det någon som orkar svara på alla mina frågor?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 17

2008-02-05, kl 13:07

mlundgren

mlundgren

Inlägg: 204

Nej, faktiskt inte. Bläddra runt bland gamla trådar så hittar du mycket matnyttigt. Vidare kan du googla dig fram till mycket information. Nyföretagarcentrum kan också vara en hjälp.

Lycka till!

Mikael
www.l-c.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 17

2008-02-05, kl 20:28

RoggaBoy

RoggaBoy

Inlägg: 90

Maila oss på [email protected] för priser på butik.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 17

2008-02-05, kl 21:55

username

Medlem
#53202

Inlägg: 16

Hej!
tips på länkar inom starta eget
www.nutek.se
www.prv.se
www.skatteverket.se, www.almi.se  
det är bara att börja läsa på!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 17

2008-02-05, kl 23:22

and

and

Inlägg: 155

Hej Monica. Du kan registrera företaget på www.foretagsregistrering.se och det kostar inget, om du inte skall skydda företagets namn, det kostar en tusenlapp. Men det är i princip ganska onödigt i början. KOM IHÅG: du skall ha FA-SKATTsedel och inte f-skatt, eftersom du har en anställning. Beroende på vilka produkter du skall köpa får du höra av dig till olika människor och företag. Jag håller själv på med import. Lager hemma är i alla fall att föredraga framför ett hyrt lager. Smartast är dock att ha någon form utav lager. Det där med vem som bygger webbutik har jag inte stor koll på. Vet att Roger Barkeus, Daniel Belowarsky och ett par andra på detta forum bygger hemsidor. Starta företaget först och oroa dig för butiken sedan. Och så ett litet råd: Investera ALDRIG mer än nödvändigt innan du fått kunder. Det viktigaste är att du får in pengar, annars har du inget företag. Om du undrar något mer kan du slänga iväg ett mail till [email protected] Lycka till och hoppas att du fått svar du har nytta av!
Häls.
Richard Andréasson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 17

2008-02-06, kl 09:23

joci

joci

Inlägg: 2

Hej igen och tack för era svar. Nu vet jag i vilken ände jag ska börja ialla fall. Får återkomma om webbutiken senare.
Mvh
Monica

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 17

2008-02-06, kl 19:03

MrKaj

MrKaj

Inlägg: 87

Ett litet tips; gå inte på företag som erbjuder en halvdan webbutik genom abbonnemang per månad.... (med långa uppsägningtider) Det finns massor med bra gratis grejer ute på nätet. Lägg upp det smart och fråga om lite hjälp här och där = webbhotell+webbbutik för max 2000kr om du lägger ner lite möda på det

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 17

2008-02-06, kl 19:05

MrKaj

MrKaj

Inlägg: 87

Nu blir det pripengar på mitt huvud från webbnissarna på forumet :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 17

2008-02-06, kl 19:28

Jonas

Jonas

Inlägg: 29



Kaj Svensson:


Nu blir det pripengar på mitt huvud från webbnissarna på forumet :)






Bara från de som erbjuder halvdana grejer :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 17

2008-02-06, kl 19:42

MrKaj

MrKaj

Inlägg: 87

Det enda man behöver betala för i dagsläget är möjligvis en design. Som nybörjare med webbutik räcker det gott och väl med gratisalternativet OScomerece. Om man vill ha en riktigt outstanding design köper man helt enkelt en färdig design som man tycker om för en tusenlapp. Det finns webbutiker som omsätter över 10 milj kr som använder oscomerce...  Det räcker med en liten förändring av en färdig designen, för att den ska vara unik... Jag har inte sett någon på detta forum som erbjuder en webbutik som är bättre kodad än oscomerce... rätta mig om jag har fel.. Detta gratisalternativ har bearbetats av många supersmarta webbnissar under mångar år.... och ska inte jämföras med en del garagebyggen jag sett erbjudas här i forumet..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2