Inlägg 1 av 1
2007-10-09, kl 14:41
Hopplöst...
Jag har haft en dröm om att starta eget sen jag var väldigt ung, nu är jag 18½ och har bestämmt vilket mitt första "Starta-eget" Projekt blir och det är en enkel Klädbutik med lite bredare sortiment i en ort i Skaraborg. Affärsinne det har jag, Det ligger i Släkten, Jag är inte ute efter att göra stora pengar utan för att göra det jag tycker om. Jag har en ungefärlig ide om hur jag vill att det ska se ut och hur det ska fungera. Även kontakt med leverantörer och har fått bra priser. Har även kontakt med en som har en lokal som kommer att bli ledig så småningom.
Grejjen är den att jag hoppade av gymnasiet pga familje problem. Men kände att skolan är inte min grej heller, Har läst extra matte och engelska, Och efter skolan och all praktik har jag bara studerat via datorn och läst på och pratat med folk i branshen, känner nu att jag bara behöver gå en bokföringskurs så skulle jag klara av detta.
MEN, Då var vi ju till det här med Start Kapital, Hur får jag tag i det, Jag är lixom under 20 så jag får inget från arbetsförmedlingen och jag vet inte vart jag ska vända mig, Dettaär det enda jag vill göra och det känns så Hopplöst nu när jag inte har nått kapital,
Svara Svara med citat