Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Geografi

Inlägg 1 av 2

2008-02-19, kl 10:54

username

Kent

Geografi

Jag blir djupt oroad av hur folk här inne, och även på andra forum, tänker. Bland de senaste trådarna finns det en som letar efter ett kontor och då helst dela det med någon inom samma område. Det finns även någon som letar efter "färdiga mackor" som jag förmodar då helst ska vara färska. Men ingenstans om var i vårt 180 mil avlånga land de befinner sej. Det verkar som de flesta tror att deras bostadsord är världens, eller i alla fall Sveriges, medelpunkt. Det finns dock motsatsen också, någon som söker sommarjobb åt sina söner i norra stor-fjollträsk. Det kan ju underlätta för alla inblandade om man kan ange området man söker runt. Bor man i Ystad betvivlar jag att man är intresserad av ett kontor i Haparanda. Vill man sälja färdiga mackor i Kiruna tror jag inte man letar leverantör i Kalmar, osv. För att bespara en massa onödiga frågor kan man ju precisera lite närmare var man är placerad i de fall där detta kan vara nödvändigt. Det finns en massa andra trådar där folk vill ha hjälp men ger bara hälften eller mindre av underlaget för att få ett bra svar. Då blir trådarna onödigt långa och man orkar inte läsa dom. Det är sådant som drar ner kvalitéten på forumet, tyvärr. När ni skriver en fråga eller undrar över något, precisera då gärna lite närmare då får ni ett mer precist svar samtidigt som ni får svaret snabbare. Det tjänar vi alla på.
Jag hoppas de flesta tar åt sej kritiken på ett positivt sätt. Jag är inte emot långa inlägg men när frågan ibland behöver förtydligas flera gånger innan man förstår vad frågeställaren menar bör frågeställaren helst tänka igenom frågan en gång till.
Sen vet jag att vissa frågor är "dumma" men vi alla har varit nybörjare en gång i tiden och även om man varit med ett tag så kan man långt, långt ifrån allt. Det är därför som det här forumet finns bl.a.
Lycka till med affärsidéerna!
Kent

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2008-02-19, kl 11:19

username

Medlem

Väl rutet kent, jag håller med till 100%

Inläggets betyg
Svara Svara med citat