Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

ge tips

Inlägg 1 av 7

2008-05-13, kl 19:30

Exagon

Exagon

ge tips

Hej! Vi håller nu på att jobba med ändringar på www.boville.se.
Någon som vill ge lite tips vad gäller design, funktioner ,m,m.
Vi vill att sidan ska var enkel.
Era förslag är guld värt för oss.
Vi hoppas få många råd av er.
Som den ser ut nu så har vi långt kvar och det är vi väl medvetna om.
MvH Andersson

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2008-05-13, kl 19:59

Exagon

Exagon

Hej igen! Obs färgen vi lagt in nu är bara en test.
Så ge gärna  förslag på färg vad gäller sidan och även vad vi kan ha i det vita fältet.
Loggon jobbar vi med så den kommer.
Mvh Andersson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2008-05-13, kl 20:41

quickhelp

quickhelp

Hej.
Tycker att ni borde avskilja menyn längst upp lite mer och sedan lägga till lite space under.

Den streckade linjen borde ni ta bort och ha en riktig avskiljare.
Färgen i bakrunden kan kanske vara en gradient i ngn blå nyans?

Prova med att ge varannan rad en annan färg.

Lägg till rubriker ovanför kolumnerna, och gör så det går att sortera efter dessa.

Sökrutan, där man ska mata in ngt beter sig lite konstigt (IE7). Skriv även att det handlar om fritext bredvid.

Kartan längst ner känns lite felplacerad?

Avskilj även reklamen, så att den ligger i en egen ruta. Antingen vid sidorna eller längst ner.

Hittade även följande sida: http://www.allabostader.se/ som ni kanske kan inspireras av.

--
http://www.quickhelp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 7

2008-05-13, kl 21:08

username

Medlem

Hejsan

Sidan ser bra ut och är enkel, men jag undrar varför man startar en sådan sida? det finns ju minst 20 jag kan använda mig av redan på nätet där man får lägga in annonser gratis och många ser lika ut som eran. Jag hoppas eran sida går bra, men vad är det som skiljer mot de andra?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2008-05-13, kl 21:41

Exagon

Exagon

Hej Jimmy! Vår sida skiljer sig nog inte från andra bostads sidor. Därför gav vi frågan om vad vi kan ändra för att bli bättre. Alltid kul att äga en sida som syns på nätet.
Lite pengar kommer det ju alltid in via tradedoubler.se(banner)
Besöksantalet stiger ju hela tiden och då ökar man ju inkomster vad gäller reklam.
Mvh Andersson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2008-05-13, kl 22:05

Exagon

Exagon

Hej igen Jimmy! Ser att du har allabostader.se .
Finns även där likanade sidor på nätet tex www.hyrestorget.com m,m
Se även http://www.bostadsportalen.com/lankar/listlinks.asp?Cat=1&SubCat=3 så kan du se alla liknande sidor vad gäller uthyrning. Men vill säga att din sida är lättorienterad och att det finns många annonser. 
Lycka till med din sida!
Mvh Andersson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 7 av 7

2008-05-13, kl 23:55

username

Medlem

hejsan
vi är nog ganska ensamma av att ha en sökmotor för hyresrätter, vi hade från början mäklarobjekt men det vart ett jäkla liv på hemnet så vi nischade oss..en bra sida är bospindeln.se den är vad vi hade tänkt oss från första början men det som han gör är inte lagligt fullt ut skulle jag tro. Bostadsportaler finns det hundratals av men idag finns enbart 3 sökmotorer, booli.se och vi och den tidigare nämnda. Jag skiljer på bostadsportal och sökmotor med att sökmotorer enbart läser av och inte tillåter att egna annonser läggs in från sökmotorns sida.
Lycka till med din sida också, se till att ha den stilren för då kommer nig nog att lyckas..Många av bostadsportalerna ser för jäkliga ut så de kan ni konkurrera ut lätt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat