Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

Företag på Internet??

Inlägg 1 av 15

2004-12-13, kl 15:45

username

Therese
Kihlberg

Inlägg: 2

Företag på Internet??

Hej! Är det någon som vet hur man går till väga för att starta ett företag på Internet?
Och är det någon som har det som kan berätta lite hur det är att ha ett företag på internet.

Jätte tacksam för svar! Therese

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 15

2004-12-13, kl 17:06

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Hej Therese!

Har jobbat med internetmarknadsföring på heltid sedan några år tillbaka samt som rådgivare/konsult inom internet marketing.

Starta ett företag på Internet är ett av de mest lönsamma och inte minst roligaste projekt du kan ge dig in på OM du gör det på rätt sätt..

Vad är det du vill ha hjälp med, berätta lite mer om vad du funderar över..
Är du intresserad av att öppna en butik, vara en sk affiliate o marknadsföra olika produkte eller är det något annat som
du hade tänkt dig?

mvh,

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 15

2004-12-13, kl 19:40

username

Therese
Kihlberg

Inlägg: 2

Hej Tomas!

Tack för ditt svar.
Jag gör pärlsmycken på min fritid som en hobby. Jag har sålt mycket till folk som har sett och tycker om det jag gör. Jag har känt nu på sista tiden att jag skulle vilja satsa mer seriöst på detta, för det här är något som jag älskar att göra! Jag håller just nu på att forska på lite olika alternativ. Är väldigt intresserad av att starta ett företag på internet. Känns som att med rätt marknadsföring m.m. så skulle det kunna gå väldigt bra. Däremot att ha en butik tror jag skulle vara svårare i mitt fall.med tanke på att jag gör mina smycken själv, som är lite tidskrävande.
Har du några goda råd att ge mig vore det jätte snällt!
mvh
Therese

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 15

2004-12-16, kl 10:29

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Therese.

Jag har arbetat med ett flertal företag med samma koncept som ditt och ett av de snabbast vägarna att gå skulle vara att göra en enkel personlig sida om dig o dina smycken med fotografier och information. Kan du också göra en sida på engelska så är det ännu bättre.

Bygg en sida om pärlsmycken, en om hur du tillverkar egna smycken, vart du hittar material osv osv. Sätt som mål att göra tex 1-2 sidor/vecka.
Det här gör att du kommer att synas mer o mer på sökmotorerna all eftersom du fortsätter att bygga sidor med olika innehåll men med samma tema.

Samtidigt som du lär dig om hur det fungerar att bygga o länka sidor som sökmotorerna gillar så lägger du ut dina smycken på olika auktionssiter online tex Tradera och Ebay. (Ebay är att föredra framför tradera).

Det här är mycket grundlig information men väldigt effektivt att börja med.

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 15

2005-01-13, kl 14:35

username

Cecilia
Bernéli

Inlägg: 6

Citat:

Ursprungligen postat av:

Therese.

Jag har arbetat med ett flertal företag med samma koncept som ditt och ett av de snabbast vägarna att gå skulle vara att göra en enkel personlig sida om dig o dina smycken med fotografier och information. Kan du också göra en sida på engelska så är det ännu bättre.

Bygg en sida om pärlsmycken, en om hur du tillverkar egna smycken, vart du hittar material osv osv. Sätt som mål att göra tex 1-2 sidor/vecka.
Det här gör att du kommer att synas mer o mer på sökmotorerna all eftersom du fortsätter att bygga sidor med olika innehåll men med samma tema.

Samtidigt som du lär dig om hur det fungerar att bygga o länka sidor som sökmotorerna gillar så lägger du ut dina smycken på olika auktionssiter online tex Tradera och Ebay. (Ebay är att föredra framför tradera).

Det här är mycket grundlig information men väldigt effektivt att börja med.

/ Tomas



Hej!
Jag har en fråga om följande text:
"Bygg en sida om pärlsmycken, en om hur du tillverkar egna smycken, vart du hittar material osv osv. Sätt som mål att göra tex 1-2 sidor/vecka.
Det här gör att du kommer att synas mer o mer på sökmotorerna all eftersom du fortsätter att bygga sidor med olika innehåll men med samma tema."

Menar du, Tomas, de följsidor som tillhör själva hemsidan eller?
Målet är ju att synas så mycket som möjligt, framförallt på olika sökmotorer såsom google, men hur kommer man med där och kostar det något samt kan man påverka så att ens egen hemsida kommer upp bland typ de 10 första träffarna?
Om man sen tex bara vill rikta sig mot den amerikanska marknaden hur gör man den inställningen?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 15

2005-01-13, kl 16:47

username

Cecilia
Bernéli

Inlägg: 6

En annan fråga!
Hur gör man för att få tex den amerikanska flaggen som symbol på sin hemsida och all text översatt till då engelska när man trycker på flaggan? Ingår det i tex programmet mamut?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 15

2005-01-16, kl 13:12

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Det är svårt att svara på hur du garanterat kommer till topp 10 på google, det finns ett flertal faktorer som påverkar: Hur populärt din niche är, ditt innehåll, domännamn, taggar, keywords, in och utlänkar mm mm ...
Det är därför jag rekommenderar att bygga en sida med flera under kategorier, då finns det en chans att du kan komma högt uppe på några av dina sidor ialla fall..

Sen kan du också tänka på om du ska ha en web shop eller om du ska sälja produkterna en och en..

- varför inte sälja dina saker på världens största marknad ebay?

- varför inte prova google adwords

- köp reklam från redan högt placerade sidor

Det finns massor av saker att tänka på som kan vara bättre än att lägga ner massor av tid på sökmotorer, tex hur många söker på dina keywords, hur konverterar din sida dvs om du endast har ett par träffar per dag och var 50 besökare köper någon produkt så är det omöjligt för dig att få någon ekonomi på sidan, då kanske det är bättre med ebay, adwords etc etc.

Gör lite undersökningar på hur många som söker på dina keywords idag tex smycken har 436 sökningar per månad.
pilgrim smycken,245
silver smycken,46
smycken snö,40
emalj konsthantverk smycken,36
engelbert smycken,33
piercing smycken,32
playboy smycken,31
delstenar smycken,25

Hittade inga sökningar på pärlsmycken?

osv osv, går det att få någon ekonomi på dessa siffror. Knaske måste du utöka dina områden eller välja annat att sälja. Kolla hur många som söker på engelska keywords och hur stor konkurrensen ser ut där..

Har ingen aning hur mamut fungerar.

Kom igen om du har fler frågor.

/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 15

2005-02-02, kl 09:21

username

Rebecca
Hedqvist

Inlägg: 38

Penelope:
Jag föreslår att du skaffar ett system som heter OS Commerce som är gratis. Dock är det ganska komplicerat att installera, jag har i alla fall inte lyckats, men man kan anlita företag som sköter installationen, och då bara tar betalt för den. Har hittat ett bra företag med mycket bra priser: www.distansdata.nu (Tar 990:- + moms)
De kan även designa webbutiken så att den blir lite mer person, kostar lite mer då naturligtvis. Jag tänker själv anlita dem. OS Commerce har funktioner så du kan ha flera språk så att det blir just som du skrev, man trycker på en engelsk flagga och så kommer texten upp på engelska (den måste du lägga in själv).
Slutligen en fråga: har du funderat på att sälja till återförsäljare? Har ett förslag som kanske kan gynna oss båda. Maila mig om du är intresserad: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 15

2005-02-02, kl 09:22

username

Rebecca
Hedqvist

Inlägg: 38

Nej, förlåt, nu blev det fel. Mitt tidigare inlägg var menat till Therese.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 15

2005-02-07, kl 17:49

username

Lars
Johansson

Inlägg: 7

Bli din egen resebyrå med PRT Travel

http://europeanholidays.prttravel.net/

[email protected]

Agent
Lars Johansson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2