Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum ABC för dig som vill starta eget

Festival, behöver jag starta företag?

Inlägg 1 av 3

2021-09-14, kl 16:03

jenchella

jenchella

Inlägg: 2

Festival, behöver jag starta företag?

Hej,

Jag ska anordna en festival nästa sommar. Den kommer att vara privat, men planen är att den ska vara officiel fr o m 2023.

Tanken är att gå med vinst, men vet inte hur mycket. Vinsten skal finansiera nästkommande festival, men vill även ta ut en liten "lön" efter så mycket hårt arbete.

Behöver jag starta bolag? Och isåfall vilken form?

Tacksam för svar :)

Jennifer

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2021-09-15, kl 11:06

joimport

joimport

Inlägg: 97

Citat:

Ursprungligen postat av: jenchella

Hej,

Jag ska anordna en festival nästa sommar. Den kommer att vara privat, men planen är att den ska vara officiel fr o m 2023.

Tanken är att gå med vinst, men vet inte hur mycket. Vinsten skal finansiera nästkommande festival, men vill även ta ut en liten "lön" efter så mycket hårt arbete.

Behöver jag starta bolag? Och isåfall vilken form?

Tacksam för svar :)

Ja det tycker jag varför inte börja med Enskild firma ? tänk på att du är personlig ansvarig för ekonomin då .....

ingenting är omöjligt

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2022-04-21, kl 17:33

eken13

eken13

Inlägg: 5

Hej!
Jag skulle ändå rekommendera att försöka undvika att starta ett eget bolag och istället testa en tjänst likt www.bapelsin.me där du kan sälja tjänster / produkter utan att ha ett eget bolag, ta hand om redovisning, ha kassasystem eller betalsystem. Ni får bara en skattad lön varje månad för er försäljning.
Kanske ett skönt sätt att mjukstarta lite på och sedan se om det verkligen finns ett behov för enskild firma eller AB!
Kul med festival och sjukt mycket att göra inför det, hoppas det blir magiskt!
Heja,heja!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat