Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

fakuteringsavgifter smygs in -Olagligt?

Inlägg 1 av 1

2012-04-17, kl 17:28

primafila

primafila

fakuteringsavgifter smygs in -Olagligt?

Hej.
Ny medlem här som har känner mig som David emot Goliat nu här jag har tagit över ett leasingavtal på en maskin. Förra ägaren har ett avtal som jag som säger följande:

”Övertagaren inträder i leasingförhållande som leasetagare fr o m 2012-05-01 och svarar från övertagandedatumet för samtliga förpliktelser enligt leasingavtalet. Allt vad som sägs om leasetagaren i avtalet gäller därefter övertagaren.”

Faktureringsavgiften medföljer därmed till övertagaren och är inte något man kan välja bort.

Enligt det avtalet har hon inte heller skrivet någonstans att faktueringsavgift ska finnas med extra på fakturan.
Dock har hon betalat fakturaavgiften för de sju månaderna som hon har leasat maskinen, jag har typ 3 år kvar på den och det är typ då 36 X 45kr vilket blir mycket pengar som jag inte vill skänka till de fula fiskarna.

Jag har bestridigt fakturan som dom skickat men de hävdar att det har betalats fakturaavgift och finns enlig dem ingen anledning att inte göra det....

Jag undrar hur jag kan göra, för min mor lärde mig länge sedan att många bäckar små...
tacksam för svar och hjälp..
vh
andreas

Svara Svara med citat