Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Övrigt

eget företag hemma???

Inlägg 1 av 19

2005-05-16, kl 15:54

username

Anette
Nyholm

Inlägg: 1

eget företag hemma???

hej jag är en tjej på snart 27 år och är förtidspensonär.
och jag går bara här hemma om dagarna och har väldigt tråkit. och jag undrar om jag kan öppna ett eget företag hemma? det jag vill sälja är vad som hälst ja saker som jag sen kan sälja på internet. jag tänkte på djurmat
eller barnkläder eller smycken eller så vad tror ni om det.??? snälla kan ni hjälpa mej

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 19

2005-05-16, kl 19:47

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Du har i alla fall din försörjning säkrad vilket kanske kan vara svårare om du startar något?
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 19

2005-05-17, kl 22:19

TryckExperten

TryckExperten

Inlägg: 44

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej jag är en tjej på snart 27 år och är förtidspensonär.
och jag går bara här hemma om dagarna och har väldigt tråkit. och jag undrar om jag kan öppna ett eget företag hemma? det jag vill sälja är vad som hälst ja saker som jag sen kan sälja på internet. jag tänkte på djurmat
eller barnkläder eller smycken eller så vad tror ni om det.??? snälla kan ni hjälpa mej


Självklart kan du det!!
Ta kontakt med nyföretagarcentrum på din ort, dom hjälper dig komma igång osv.
www.nyforetagarcentrum.se

Daniel Klasson
SportStuff.se
-Sportkläder med logotryck.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 19

2005-05-19, kl 13:09

No Image

Borttagen Medlem

Inlägg: 0

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej jag är en tjej på snart 27 år och är förtidspensonär.
och jag går bara här hemma om dagarna och har väldigt tråkit. och jag undrar om jag kan öppna ett eget företag hemma? det jag vill sälja är vad som hälst ja saker som jag sen kan sälja på internet. jag tänkte på djurmat
eller barnkläder eller smycken eller så vad tror ni om det.??? snälla kan ni hjälpa mej



Kolla på Försäkringskassan först innan du gör något. Risk för att din pension ryker all världens väg om du startar upp ett företag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 19

2005-05-20, kl 23:20

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 11

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej jag är en tjej på snart 27 år och är förtidspensonär.
och jag går bara här hemma om dagarna och har väldigt tråkit. och jag undrar om jag kan öppna ett eget företag hemma? det jag vill sälja är vad som hälst ja saker som jag sen kan sälja på internet. jag tänkte på djurmat
eller barnkläder eller smycken eller så vad tror ni om det.??? snälla kan ni hjälpa mej


Du skriver att du är förtidspensionär och då är det väl inte speciellt lämpligt att satsa på ett eget företag.
Att sälja på Internet är ingen barnlek utan kräver en hel del fysisk och psykisk styrka och vill man jobba hemifrån, så bli det mycket bärande i trappor osv
Mvh
Stefan Svensson
www.sinnenasteater.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 19

2005-05-23, kl 01:09

username

Christine
Danielsson

Inlägg: 47

Hej
Hör av dig till mig så kan vi prata.
MVH Christine
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 19

2005-05-26, kl 12:42

MarkusE

MarkusE

Inlägg: 21

Hej a nyholm :o)

Jag arbetar med ett svenskt företag som har familjer som målgrupp inom hemunderhållningsbranschen. Företaget har fått en mycket bra start i Sverige och expanderar just nu till Danmark och Finland.
Det är en möjlighet att arbeta hemifrån i en tillväxtbransch. Det är gott om utbildningar så man behöver inga förkunskaper förutom ambitionen att lyckas.
Kontakta mig på [email protected] eller ring 0708128100 så berättar jag mer.

Vänliga hälsningar,
Markus Eriksson

Citat:

Ursprungligen postat av:

hej jag är en tjej på snart 27 år och är förtidspensonär.
och jag går bara här hemma om dagarna och har väldigt tråkit. och jag undrar om jag kan öppna ett eget företag hemma? det jag vill sälja är vad som hälst ja saker som jag sen kan sälja på internet. jag tänkte på djurmat
eller barnkläder eller smycken eller så vad tror ni om det.??? snälla kan ni hjälpa mej

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 19

2005-06-06, kl 01:00

MellMine

MellMine

Inlägg: 8

Är du förtidspensionär till 100 procent blir det dessvärre svårt eftersom du anses vara oförmögen att utföra något arbete. Och du då får ersättning för 100 procent.
Men om du däremot är förtidspensionär till viss del så kan det vara möjligt att ha eget företag på resterande del, alltså den del du anses vara arbetsför.

Men det finns någon slags möjlighet att göra uppehåll i sjukskrivningen om den inte är permantent. Fråga din f-kassa först.

Hörde/läste om en som hade sålt något utan att tala med f-kassan. Hon berättade det för dem och strax därefter kom en räkning, hon blev återbetalningsskyldig för den period då hon sålt detta. En nät räkning på strax över 150 000 kronor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 19

2005-06-10, kl 21:21

username

Joakim
Andersson

Inlägg: 46

Maila mig, jag har en lösning

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 19

2005-06-11, kl 22:07

username

Henrik
Bergeld

Inlägg: 67

Bry dig inte om alla negativa kommentarer. Jag tycker att alla har rätt till att göra det de vill. På dem bara-

Jag har ett erbjudande till dig.
Jag ska sälja mitt företag www.bigoffice.se. Där säljer jag mobiltelefoner,mp3-spelare m.m. Företaget är redan igång så det är bara att ta vid med försäljning från dag 1.
Jag driver hela verksamheten utan eget lager så jag skickar varorna direkt från leverantören under eget namn.

Jag vill bara få tillbaka det satsade kapitalet så jag säljer till självkostnadspris 25000kr. Inte mycket för ett färdig företag.

Hör av dig så berättar jag mer. [email protected]

Med vänliga hälsningar

Henrik Bergeld

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2