Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Ebutik för hemelektronik?

Inlägg 1 av 7

2009-11-03, kl 10:26

Designbolaget

Designbolaget

Inlägg: 20

Ebutik för hemelektronik?

Är det någon idé att försöka sälja platt tv's och hemmabio utrustning på internet i dagsläget med tanke på alla redan etablerade försäljare inom området? Är något jag är intresserad av o skulle vilja sälja, men inte är så säker på hur bra det skulle gå.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2009-11-03, kl 22:48

Designbolaget

Designbolaget

Inlägg: 20

Finns det grossister som skickar Plattskärmar efter beställning, direkt till kunden, så man slipper ha produkter på lager? Någon som vet några grossister man kan kontakta som erbjuder det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2009-11-04, kl 16:04

username

Daniel
Strömberg

Inlägg: 2

Hej Michel,

Roligt att höra att du går i tankarna på att starta eget.
Har en fråga dock, låt oss säga att du fixar alla praktiska detaljerna med detta och ordnar grossist och hemsida.

Vad kommer kommer utmärka dig från alla andra spelare där på marknaden?
Du lär knappast kunna slås med Elgiganten, OnOff, Netonnet, Mediamarkt osv. på pris och inte leveranstid heller.

Så varför skulle jag som konsument vilja gå till dig istället för någon av dem?
Kan du svara på den, då är du halvvägs där.

Mvh,

Daniel

Med vänliga hälsningar,

Daniel Strömberg
eCommerce Sales Manager - Nordics
Moneybookers Ltd.
Phone: +44 207 608 4221
Fax: +44 207 608 1603
[email protected]
_______________________________________
Moneybookers Limited • Welken Ho

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2009-11-12, kl 20:17

username

Ronnie
Faltin

Inlägg: 2

Jag har själv drivit en butik med fokus på hemelektronik. I den branschen är det volymer som gäller och marginalerna är små. Som Daniel skriver är det svårt att slå Elgiganten, Netonnet och de andra jättarna men det har du med största sannolikhet inte räknat med heller? Du kan utan någon större risk testa "dropshipping". Det är termen på det du verkar vara ute efter och det innebär att du på ett eller annat sätt, ex. via en webshop eller via E-bay erbjuder ett utbud från en eller flera leverantörer. När en order lagts i din butik beställer du varan från leverantör och de skeppar den därefter direkt till din kund. Du bestämmer givetvis prisbilden själv när du erbjuder varorna. En seriös dropshipper märker inte försändelsen på något vis och/eller bifogar reklam till slutkunden eftersom det är "din" kund.

MVH
/..Ronnie
Divent

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2010-01-25, kl 13:31

username

Fredrik
Wiklander

Inlägg: 16

Hej Michel!

Jag arbetar för en professionell webbyrå som kan hjälpa dig med gratis och personlig rådgivning. Du kan nå mig på uppgifterna nedan.


Med vänliga hälsningar
Fredrik Wiklander

[email protected]
Euroway Media Business AB
www.eurowaymedia.com
Tel. 0760-20 60 40
Växel: 08-559 25 177
Fax: 08-551 13 417

www.eurowaymedia.com - din personliga webbyrå - webshop, hemsida, intranet, sökmotoroptimering, logotyp design, community m.m.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2010-04-16, kl 12:31

Designbolaget

Designbolaget

Inlägg: 20

Hej igen. Jag har nu tänkt starta företag inom elektronik. Jag kommer använda mig av dropshipping och skulle nu vilja ha förslag på bra dropship företag, gärna i utlandet som kan leverera ett lägre pris.

Fredrik, själva sidan och webbshoppen blir aktuellt längre fram, jag hör eventuellt av mig till dig då.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2014-07-25, kl 10:30

JonathanSjoholm

JonathanSjoholm

Inlägg: 61

billiga försändelse produkter (posta/packa/skicka) hos Office moose www.officemoose.com

-------------------------

www.officemoose.com
http://officemoose.com/kampanjer.html
http://officemoose.com/contacts/
https://www.facebook.com/officemoose
https://www.linkedin.com/company/office-moose

Inläggets betyg
Svara Svara med citat