Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Webb & E-handel

Ebutik för 1000:-

Inlägg 1 av 11

2007-03-17, kl 10:40

1design

1design

Inlägg: 99

Ebutik för 1000:-

E-handeln växer så det knakar, och många vill hänga på.
Så har du en idé, varför slänga bort den? Vi har erbjudanden som får dig på fötter utan att kostar för mycket. Vi levererar våra produkter med bra kvalitet och funktionalitet. Och med våra produkter kan även du som inte har någon datorkunskap känna dig trygg. För våra paket är framtagna så att alla ska kunna driva en ebutik.


Du betalar bara 1000:- en gång sen äger du butiken resten av livet, inga månadsavgifter tillkommer..

Dom olika Betalningsalternativen - Payson,  Förskottsbetalning, Bankgiro,  Postförskott, Kortbetalning &  Banköverföring

Välkommen
www.1design.se
www.ebutik1.se

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 11

2007-03-18, kl 07:49

username

Erik
Erik

Inlägg: 9

ebutik för 1000kr . hur ser den ut ? Hjälper ni till med betalningsalternativen ? vad får man för adress ? Är det enkelt att gå in o ändra i typ topplista o priserna för mig ?
och hur lång tid tar det efter betalning ?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 11

2007-03-18, kl 10:41

username

Gustav
Olsson

Inlägg: 18

Hej!



Tror tyvärr inte detta är de enda frågorna du skall söka svar på. Frågan om vad det är du köper kan vara vettig att få svar på. Kommer du äga all kod/design med mera på sidan. Kan du sälja den vidare, sälja koden, duplicera den?

En annan vettig fråga som kan vara bra att få svar på är hur seriöst företaget bakom är, om det är ett registrerat företag? Ett inlägg för inte alltför längesedan av samma person var följande:

http://www.startaeget.se/index.taf?_page=mess_thread&messenger_auid=4166&_goto_new=1&EnsureNoCache=5654

Ett inlägg som skulle få mig att tveka väldigt mycket innan jag skulle göra en affär med Mikael.



Slutligen måste jag även säga att jag börjar bli väldigt trött på att Mikael gång på gång skapar dessa trådar om att han erbjuder en E-butik för 1000 kr. En sökning på "butik för 1000:-" visar att detta är det fjärde inlägget med samma meddelande. Någonstans kanske startaeget skall dra gränsen på hur man får spama ut sitt budskap...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 11

2007-03-18, kl 11:10

1design

1design

Inlägg: 99

Hej Erik!
Gå in på www.1design.se och se hur dom ser ut, vi har två demobutiker till dom olika paketen. Vi har även gott om referenser att visa upp.. Du köper ett webbhotell registrerar din domän www.dindomän.se, efter att du gjort det skickar du koderna till webbhotellet till oss så lägger vi upp en e-butik åt dig där du äger koderna osv. Självklart får du sälja butiken vidare, det du köpt äger du. Men du har endast licens på en e-butik, så kopierar du upp det vore det olagligt.

Gustav:
Tycker det är tråkigt att du stör dig på våra inlägg, men vad ska man göra? har du något bättre tips? som inte är dyrt?




MVH
Mikael Åkesson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 11

2007-03-18, kl 11:12

username

Erik
Erik

Inlägg: 9

ok,

jag ska bestämmer mig vid slutet av mars .

hjälper ni till med betalningsalternativen, tex payson, swedbank osv ? jag har tänkt endast ha förskottsbetalning .

vart hittar man referenser?

tack

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 11

2007-03-18, kl 11:15

1design

1design

Inlägg: 99

Hej Erik!
okay, då du bestämt dig är det bara att beställa.
Visst hjälper vi dig, det ingår förskottsinbetalning, postförskott, paypal, payson osv.
referenserna hittar du här:
http://www.1design.se/index.php?act=viewDoc&docId=5

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 11

2007-03-18, kl 12:03

username

Stefan
Svensson

Inlägg: 135

Detta forum verka vara ett bra forum om man jagar svarta inkomster. Det är beklämmande att ansvariga inte gör något åt detta, utan låter det fortsätta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 11

2007-03-18, kl 12:08

1design

1design

Inlägg: 99

Hej Stefan!
Samtidigit som jag letar inkomster, ger jag er ett billigt alternativ för en e-butikslösning som ni slipper hyra osv.
Så ren reklam är det inte, detta är ett forum och i ett forum ger man tips om bra saker.. Detta är en jätte bra sak, vi har över 60 kunder som är nöjda...


MVH
Mikael Åkesson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 11

2007-03-18, kl 13:46

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Jag instämmer med Stefan.

Men huruvida trådskaparen jagar svarta inkomster vet jag inte. Även om jag varken kan finna någon angiven registrerad verksamhet varken på dennes webbsida eller om man kollar upp vem som står bakom webbsidorna. Får endast upp tel nr och namn som privatperson.

Däremot vet jag att trådskaparen använder sig av ett open source baserat system "Cube Cart" som någon annan äger upphovsrätten till och att säga att man äger butiken är felaktigt ur en upphovsrättslig syn. Man äger en användarrätt med egen rätt att modifiera. Inget annat.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 11

2007-03-18, kl 13:48

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Mikael Åkesson:
...vi har över 60 kunder som är nöjda...


MVH
Mikael Åkesson
En enkel fråga vilka är vi?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2