Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Bra med skräppostfilter??

Inlägg 1 av 3

2008-02-12, kl 11:19

username

Borttagen
medlem

Bra med skräppostfilter??

Jag ska nu börja sälja ett nytt koncept av anti-spam och skräppostfilter till olika företag i Sverige. Företaget jag säljer stoppar 98% av alla skräppost som kommer till företagens mailkonton.
Det jag undrar är om ni företagare tror att detta kommer vara eftertraktat därute eller om ingen kommer vilja ha det?
Priserna är också bra har man 1-25 e-postkonton kostar det 299kr månaden.

Tänkte att det är bra om ni har så mycket info som möjligt för att kunna väga det mot andra liknande produkter. Det jag gärna vill ha svar på är alltså om jag har gjort ett bra beslut i att börja sälja detta? Kommer det bli lättsålt??

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2008-02-12, kl 13:46

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Tror det blir svårsålt. De flesta bredbandsleverantörer erbjuder idag säkerhetsprogram till sina bredbandsabbonemang till en relativt låg kostnad i jämförelse. I dessa program kan man lätt ställa begränsningarna för hur starkt spam och virusskydd man vill ha oavsett antalet epostadresser som är kopplade till datorn.

Nackdelen med aktiva virus och spamfilter är att det håller datorn aktiv och gör den mer trögkörd än vad den skulle behöva vara.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-02-12, kl 13:51

and

and

Funderar på om det inte finns en massa konkurrenter inom detta område. Jag har hört om fenomenet tidigare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat