Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Bostadsinitiativet i Kiruna 2012

Inlägg 1 av 1

2012-01-23, kl 16:54

Giuelith

Giuelith

Bostadsinitiativet i Kiruna 2012

Andel i Fastighetsbolag 2012-01-23

Vad innebär det att som styrelseproffs leda ett bostadsprojekt / bostadsbolag med fokus på fastighetsetableringar i gruvmiljö? Jag skulle vilja definera uppdraget som ett regionalt perspektiv till en internationell etablering. Styrelsens uppgift är att utröna slutgiltliga etableringsbeslut, att planera, driva och förverkliga processen oavbrutet vidare mot utsatta målramar. Jag har själv under det föregående året riktat samverkansformer för de riktigt stora miljardprojekten inom gruvaktiviteter runt om i Världen för att sedermera utgjuta en tydlig målbeskrivning för vår verksamhet som styrelse. Mitt perspektiv och däremed också det föreliggande analytiska för en reflektion är att det under de kommande åren sker en intensiv gruvutveckling runt om i Världen för att möta upp efterfrågan för mineral behovet till inte minst Kina och Indien. Det känns som att den grundläggande ekonomiska utvecklingen baseras på en mycket trygg industriell utveckling och att en funktion för den helhetliga strukturen för utveckling är av en naturlig karaktär stadgad i en naturlig efterfrågan på nya bostäder i ett mycket mer omfattande behov än vad våra resurser består av i dag. Så som de utformade ekonomiska mål som vi vid ett icke formellt samanträde så här långt har satt till en tillväxt på runt 4,1 miljoner svenska kronor för 2012 så är det också expertbetonande väl utformat för just uppstartfasen för ett fastighetsbolag. Sedan har jag ytterliggare en uppgift som jag vill dela med mig här till er alla som läser detta som en aktuell utveckling i vår egen makt och vår individuella regi. Jag vill att vi med detta uppdrag som investerare eller ledare är medveten om vår position så som framtidens industriella ledare tack vare detta initiativ och tackvare de löften och råd ifrån involverade beslutsfattare, framförallt på den statliga och regionala nivån. Det är inget annat än att respektera den mest grundläggande avtalsgrunden för framtidens samhällsinsatser när vi reprensenterar detta bostadsinitiativet så gör vi det utifrån ett internationell ekonomiskt direktiv med råd och stöd från berörd institution på den statliga nivån.

Roger K. Olsson
2012-01-23

http://mixet.maxforum.org/2011/09/10/kungorelse-2011-09-09-bolagsstyelse-for-fastighete/

Initiativet - Fastigheten i Kiruna på Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=ZJ3iCK86GUk

The British Development Corporation

Svara Svara med citat