Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Blocket

Inlägg 1 av 9

2007-01-18, kl 21:28

username

Medlem
#41138

Inlägg: 6

Blocket

Blocket.se är ett perfekt ställe att erbjuda sina produkter/tjänster på, du kommer ut både lokalt samt riks.
Bara att välja hur man vil synas.
Har man inte webshop så kan man köpa Blockets egna, eller så kan man marknadsföra sin sajt billigt och enkelt via Blocket.se

Når både ut mot Privata slutkunder samt mot företagskunder.

Kan det bli enklare?

/
A

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2007-01-18, kl 21:32

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Frågan är hur seriöst det ser ut!

Om man säljer bilar och liknande fungerar det, men om man är en tillverkare så är det inte lika seriöst... Det beror ju på vad man säljer!

// Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2007-01-18, kl 21:55

username

Medlem
#41138

Inlägg: 6

Hej Peter,

Det beror helt på, är det något som du kan erbjuda den privata faktorn?
Är det något som skönt b2b?

Blocket har en så bred räckvidd så det är sjukt.
Är till och med besökare från andra länder inne och då räknas inte våra nordiska granländer.

/
A

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2007-01-18, kl 23:07

username

Alex
Goldman

Inlägg: 87

Glöm inte att skattemyndigheten besöker det också då och då...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2007-01-18, kl 23:20

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Anders Vesterlund

Jag säljer den nya generationens vindkraftverk i storleken 5, 10, 25, 50 och 100 kw som ska säljas genom elfirmor i Sverige genom någon typ av återförsäljare i utlandet som kan vara allt från grossister till elfirmor men även företag som satsar helhjärtat på produkten (och de kommande produkterna).

Jag tänker inte använda mig av Blocket utan det får i sådanna fall mina återförsäljare göra och det kommer jag väll kanske tipsa dem om eftersom flera av de mindre produkterna passa utmärkt för privatpersoner men även inne i städer.

Blocket kan vara ett allternativ men mina produkter är så poppulära ute i media och Sverige skriker efter ett vindkraftsföretag i den här kalibern med en ung driftig entrepenör som kan bidra med ökad export så att få hjälp genom media med marknadsföring kommer nog inte annars att vara något problem för min del hoppas jag (om inte växthuseffekten försvinner innan min lansering i Juni).

Hur kommer det sig att du gör reklam för blocket?

// Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2007-01-19, kl 08:12

username

Medlem
#41138

Inlägg: 6

Alex Goldman: Glöm inte att skattemyndigheten besöker det också då och då... Men det är klart skattemyndigheterna besöker det också.
Vem har sakt att man inte skattar om det är det du syftar på?

/
A

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2007-01-19, kl 08:18

username

Medlem
#41138

Inlägg: 6

Peter Nygren: Anders Vesterlund

Jag säljer den nya generationens vindkraftverk i storleken 5, 10, 25, 50 och 100 kw som ska säljas genom elfirmor i Sverige genom någon typ av återförsäljare i utlandet som kan vara allt från grossister till elfirmor men även företag som satsar helhjärtat på produkten (och de kommande produkterna).

Jag tänker inte använda mig av Blocket utan det får i sådanna fall mina återförsäljare göra och det kommer jag väll kanske tipsa dem om eftersom flera av de mindre produkterna passa utmärkt för privatpersoner men även inne i städer.

Blocket kan vara ett allternativ men mina produkter är så poppulära ute i media och Sverige skriker efter ett vindkraftsföretag i den här kalibern med en ung driftig entrepenör som kan bidra med ökad export så att få hjälp genom media med marknadsföring kommer nog inte annars att vara något problem för min del hoppas jag (om inte växthuseffekten försvinner innan min lansering i Juni).

Hur kommer det sig att du gör reklam för blocket?

// Peter Hmm, Låter som du har en god affärsideé där!

Men har du ett sådant pass stort kontaktnär för att komma ut till alla dessa "återförsäljare" eller ska du börja att lansera din produkt via mässor och gå via den vägen?

Jag lyfter fram Blocket för att jag vet att det är en kanal som verkligen funkar för dem som söker sig ut på nätet och vill marknadsföra sig lokalt/riks och nå ut.

Skulle kunna göra mycket för att övertyga om att Blocket är rätt kanal.

En fråga:

Använder du dig av hederlig print eller kör du nätet för att komma ut med produkter eller vad använder du för tänk när det väl är dags?

/
A

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2007-01-19, kl 09:17

username

Peter
Nygren

Inlägg: 80

Anders Vesterlund

Jag kommer att ta fram produkterna och göra broschyrer som jag sedan skickar ut till de elfirmor och övriga intressenter i landet som jag vill ha som återförsäljare. Sedan så kommer jag att kontaka dem på telefon och bjuda ner dem på ett seminarium som jag och mina anställda ska hålla där vi berättar om företaget framtiden och dess produkter. Vindkraft, solceller med mera är en rätt het marknad och något som kommer att komma mer framåt och som återförsäljarna kan tjäna bra med pengar på både nu och i framtiden, vilket gör att bygga det önskade nätverket förmodligen inte kommer att vara några problem. Jag har redan kontakt med flera elfirmor i min närhet som väntar på produkterna som jag tar fram och det kommer att hjälpa till ytterligare då jag har referenser att backa upp på, när jag söker fler och nya återförsäljare. Men självklart kommer jag även att vara på mässor.

Om du har några andra förslag på tillvägagångsätt är de välkommna!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2007-01-19, kl 09:26

username

Medlem
#41138

Inlägg: 6

Peter Nygren: Anders Vesterlund

Jag kommer att ta fram produkterna och göra broschyrer som jag sedan skickar ut till de elfirmor och övriga intressenter i landet som jag vill ha som återförsäljare. Sedan så kommer jag att kontaka dem på telefon och bjuda ner dem på ett seminarium som jag och mina anställda ska hålla där vi berättar om företaget framtiden och dess produkter. Vindkraft, solceller med mera är en rätt het marknad och något som kommer att komma mer framåt och som återförsäljarna kan tjäna bra med pengar på både nu och i framtiden, vilket gör att bygga det önskade nätverket förmodligen inte kommer att vara några problem. Jag har redan kontakt med flera elfirmor i min närhet som väntar på produkterna som jag tar fram och det kommer att hjälpa till ytterligare då jag har referenser att backa upp på, när jag söker fler och nya återförsäljare. Men självklart kommer jag även att vara på mässor.

Om du har några andra förslag på tillvägagångsätt är de välkommna! Hallå,

Det var inte en dum ide, men du har köpt in adresser och allt till intressanta företagare?
Är en intressant väg att uppsöka kund själv på det sättet.
Först skickar man iväg ett produktblad sen ringer man.
Det var ett snyggt sätt, gillar det verkligen.

Hmm, just nu kan jag inte komma på något rakt av som skulle kunna vara användbart för att uppsöka kunderna du är ute efter.

Kan bara tänka mig möjligheten hur kunden kan söka upp dig.

/
A

Inläggets betyg
Svara Svara med citat