Inlägg 1 av 1
2007-02-12, kl 13:23
Blåst av SET Revision?
Hej! Vid nystart av mitt AB i maj 2006 kontaktade jag och en kollega efter rekommendation SET Revision för köp av varsitt lagerbolag och rådgivning. Vi hade två möten med revisorn Mats Nordebäck och han föreslog även att en skattejurist skulle sitta med, priset var 7 500 kr / bolag. Efter sju månaders verksamhet ca fick vi en mycket bra kontakt med en annan ekonomifirma som erbjöd ett mycket fördelaktigt arvode varpå jag och min kollega bytte. 2 dagar efter bytet får vi varsin faktura för "Konsultationer i samband med start av verksamhet" 5000 kr + moms. Inga andra uppgifter på fakturan. Vi kontaktade SET Revision och Mats Nordebäck som menade på att då vi valt att gå vidare med en annan revisor skulle han debitera den tiden utöver lagerbolagshanteringen.
Vi ansåg f.ö att den "rådgivning" SET kom med var ren insäljning.
Min kollega har betalt men jag har bestridit för jag vill undersöka mina möjligheter här.
1) Ska inte en faktura vara bättre dokumenterad än så här?
2) Har jag som fåmannaaktiebolag någon som helst möjlighet i detta fall, vi fick ingen offert eller annan prisuppgift än för lagerbolagsköpen,( kostade t ex kaffet 40 kr koppen också utan att det stod på maskinen) eller vad gäller?
Mvh Anders Eriksson-Soxbo
Svara Svara med citat