Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Webb & E-handel

Betalsystem webbshop

Inlägg 1 av 9

2006-12-06, kl 22:14

Halifax100

Halifax100

Inlägg: 6

Betalsystem webbshop

Hej!

Håller på att skaffa webbshop. Undrar om någon har något tips på bra och billigt betalsystem.
Det är en jungel...

MVH
Henrik

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2006-12-07, kl 13:48

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Betalsystemen är det som bankerna handhar eftersom det är de som har hand om säkra överföringar. Enklast är att du frågar dem eller den bank du är anknuten till ed din verksamhet.

Alternativa betalsystem är Paypal, eller om man vill använda postförskott eller liknande. Men där kan vissa kunder änna svårigheter. Delvis att de inte har Paypal eller vet vad det är. Delvis att de känner en större misstro gentemot att betalaq postförskott. Därvid blirbankkortsbetalningarna enklare, snabbare och mer trovärdiga.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2006-12-07, kl 15:21

username

Niklas

Inlägg: 1



Inlägg 4 av 9

2006-12-13, kl 09:46

username

Robert
Andersson

Inlägg: 24

kontakta www.payer.se klockrent för nystartade , inga startavgifter eller månadsavgifter.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2006-12-22, kl 21:42

Halifax100

Halifax100

Inlägg: 6

Tack för alla svar!

Se min blivande webbshop www.popthehood.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2007-02-07, kl 22:24

username

Per
Thörnquist

Inlägg: 39

Jag använder i min shop www.tillhenne.se, förskottsbetalning, postförskott och kortbetalning via payer. Funkar bra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2007-04-05, kl 00:47

username

Medlem
#42766

Inlägg: 32

Robert Andersson: kontakta www.payer.se klockrent för nystartade , inga startavgifter eller månadsavgifter.
Har också använt payer och kan varmt rekommendera dem, men läs det finstilta i avtalet:

Om du säljer för under 7.800 SEK exkl moms under ett år så har de rätt att ta ut en användningsavgift på 950:- SEK exkl moms per år i efterskott med betalningsvillkor 20 dagar netto.

Så helt utan avgifter är det inte om du säljer väldigt lite....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2007-04-05, kl 05:40

Magnus Olsson

Magnus Olsson

Inlägg: 351

Två gånger har jag försökt kontakta Payer via deras offertformulär för att få en offert på om systemet är lämpligt för den egna verksamheten men hittills inget svar. Det tycker jag är märkligt.

Men det låter bra.

Med vänliga hälsningar

Magnus Olsson
Uddatorp AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2007-04-05, kl 10:39

username

Medlem
#42766

Inlägg: 32

Magnus Olsson: Två gånger har jag försökt kontakta Payer via deras offertformulär för att få en offert på om systemet är lämpligt för den egna verksamheten men hittills inget svar. Hmmm, jag har varit med om precis samma sak. Skickade först 2 meddelande från deras kontaktformulär på webbplatsen.
Inget svar.

Ringde därefter en säljare som skulle skicka materialet på en gång, men inget kom då heller.

Skickade tillsist ett mail till kundtjänsten som står på deras webbplats, och vips fick jag avtal och hela biten på någon timme.

Antingen spökar deras server eller så har de problem med sin kundservice.

MVH
Daniel E
http://www.webbochsant.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat