Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Beskrivning

Inlägg 1 av 4

2007-02-27, kl 13:16

RAT

RAT

Beskrivning

Hej
När man nu skall fylla i beskrivning av sysselsättning i företaget
kan man då skriva hur mycket som helst?? (enskild/ handelsbolag)
Exempel text: E-handel, import, export, fastighets-skötsel, städ, golvvård, uthyrning   osv

Om ni förstår vad jag menar?

//Robert

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2007-03-01, kl 07:15

larsarenander

larsarenander

Visst kan du det och det är ofta en fördel för dig själv i framtiden när du får med myndigheter att göra. Jag har själv mycket stor erfarenhet av detta efter mer än 30 år som företagare. Många kontaktar mig vidare på [email protected] där jag kan ge svar på känsliga frågor.
Lars

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2007-03-03, kl 11:13

mrnowhereman

mrnowhereman

Detta kan väl knappast betecknas som en känslig fråga. Har du inte extremt bråttom kan du börja med att skriva brett, om inte detta godkänns så får du meddelande om att viss del av verksamheten måste preciseras.
Jag kan med 99% säkerhet att orden E-handel, import, export, uthyrning kommer behöva preciseras. Du måste skriva tex uthyrning av hemelektronik eller import av hudvårdsprodukter. Avsluta med "samt därmed förenlig verksamhet" så har du en viss ventil också.

Men som sagt, prova dig fram. det kostar inte något mer än att din registrering kommer att dra ut på tiden.

Hälsningar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2007-03-05, kl 08:21

RAT

RAT

Tack för det svaret!
//Robert

Inläggets betyg
Svara Svara med citat