Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

behöver man a-kassa?

Inlägg 1 av 3

2007-10-28, kl 21:47

username

Borttagen
medlem

behöver man a-kassa?

A-kassan kostar mig 366 kr i månaden....
Tjänar så jag knappt kan betala räkningarna.
Finns det egentligen någon vits med att vara ansluten till en a-kassa? Vad har ni andra för erfarenheter?
Funderar på att slopa medlemskapet i a-kassan.
Sonce

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2007-11-02, kl 17:34

username

Borttagen
medlem

Vilken a-kassa är du medlem i? Är det bara a-kassa eller är det fackavgift inkl. a-kassa? Själv betalar jag 225 kr / mån i a-kassa. Har fått sänkt avgift eftersom de inte längre behöver betala ut så mycket till arbetslösa medlemmar då flera nu har fått jobb. Du får själv avgöra om du tycker att det är värt att vara medlem. För mig är det definitivt det eftersom jag får en bättre ersättning om jag mot förmodan skulle bli arbetslös, än vad jag hade fått av Arbetsförmedlingen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2008-03-19, kl 17:34

larsarenander

larsarenander

Det låter som att det är en överloppsgärning att betala 4392 per år om man knappt kan betala räkningar, men dina uppgifter är för knapphändiga för att ge ett fullt rättvist beslut.

[email protected]  start av företag i Sverige och Lettland samt ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat