Inlägg 2 av
6
2004-11-26, kl 19:16
larsarenander
Överklaga. Det är bästa metoden, Själv har jag sparat ett par miljoner på detta sätt. Senast för en månad sedan vann jag en segsliten kamp som många i Sverige kan ha glädje av. Men det är ett tungt arbete men om alla gjorde det skulle myndigheterna till slut vara tvungna att ändra reglerna. Lycka till!
Lars
Abi Design
Start av företag och ekonomistyrning
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 4 av
6
2004-11-26, kl 22:39
larsarenander
Du ska veta att 2 likdana resor från samma skattekontor bedömdes helt olika, givetvis överklagades det och kommer upp i Kammarrätten inom kort. Man får hela tiden bygga på bevisbördan tills det ger resultat, för det gör det till slut. Behöver du mer information kan du nå mig på [email protected], uppge också ditt lelefonnr så ska jag ge dig info.
Lars
Abi Design
[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat
Inlägg 6 av
6
2004-12-02, kl 23:20
larsarenander
Jag förstår dig så väl och tyvärr är det många som resonerar som du. Vad du kan göra är som du säger hyr ett rum hos grannen ex. har grannen ett likartartat promlem hyr ut ett rum till honom. tills myndigheten förstar och ändra på förlegade lagar. så gjorde man förr när det gällde barn som arbetade i det egna familjeföretaget för man kunde inte ha dom anställda där dom bäst behövdes för då beskattades målsman. Visst är det väl konstigt med lagar.
Lars
Abi Design
Inläggets betyg
Svara
Svara med citat