Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

attrahera aktieägare

Inlägg 1 av 2

2004-11-16, kl 08:53

username

Joakim
Olofsson

Inlägg: 2

attrahera aktieägare

Hoy!

Vi praktiserar nu (går medieskolan i Norsjö) och folket jag praktiserar hos har bett oss göra vad de kallar ett "prospekt", dvs. en omgång papper med ingo och dylikt som ska finnas att läsa på banker och dyl. Syftet med detta är att attrahera aktieägare.

Har ni några tips eller nån mall eller nåt som jag kan använda? Om ni kan säga var jag kan hitta exempel skulle även det vara uppskattat.

Tack på förhand!

/Yorkeh

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-02-20, kl 02:21

roblu

roblu

Inlägg: 52

Ta någon av börsbolagens tex "prospekt nyemmision", som du kan få gratis hos aktuella bolag, vilka som skall noteras eller emissionera kan du nog hitta på börsens hemsida eller aktiespararna, eller varför inte surfa in på något börsbolags hemsida och kolla efter gamla prospekt.
PS det är i sverige enligt lag förbjudet att annonsera efter aktieägarspridning och inte bolaget är publukt (dvs har 500 000 i aktiekapital och x antal ägare) så se upp, läs gärna på i aktiebolagslagen, som du kan hitta i sveriges rikes lagbok (finns på biblan om du inte har den själv).
Lycka till, Robin

Inläggets betyg
Svara Svara med citat