Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Angående OScommerce

Inlägg 1 av 3

2005-04-17, kl 19:42

username

Borttagen
medlem

Angående OScommerce

Hejsan!

Jag har hört en hel del om OScommerce och det sägs att det är gratis. När man besöker deras hemsida och kikar runt lite så finns det ingenting som säger att det är gratis. Står massa månadsavgifter med mera. Är det någon som kan ge en direktlänk till en gratisversion av detta. Vore väldigt hyggligt.

Tacksam för svar

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-04-17, kl 22:01

foretagande

foretagande

Adressen är så enkel som http://www.oscommerce.com/. OScommerce är ett open source program i det innebär alltså att det ska vara gratis. Det är möjligt att det kanske inte direkt står på sidan att det inte kostar något men det kan kanske bero på att det är så självklart att denna typ av prgram är gratis att man helt enket inte brytt sig om skriva ut det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-04-21, kl 09:53

username

Borttagen
medlem

Exakt. Open source betyder öppen källkod. Dvs att man säljer inte "programmet" utan man ger ut det gratis och i många fall så kan i princip vem som helt som vill programmera till en förbättring till programmet och skicka in till dem/de som ursprungligen skapat programmet. Vanligtvis så tar man betalt för support och sido-försäljning när man lanserar ett Open Source program.

Oscommerce är väldigt bra, jag har så sent som igår hjälpt en kund med att sätta upp allting så att det fungerar.
Det finns många moduler till osCommerce som gör det ännu bättre, tex så finns det en modul som lösenords-skyddar administrerings-sidan. Detta är väldigt lämpligt att göra =)

Om du behöver hjälp med att sätta upp osCommerce och kanske till och med söker ett webhotell att ha det på, kontakta gärna mig på: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat