Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 1 av 2

1 2
Forum Marknadsföring & Reklam

Hjälp med hemsida

Inlägg 1 av 13

2005-03-29, kl 23:36

username

Kristoffer
Lindgren

Inlägg: 15

Hjälp med hemsida

Jag behöver hjälp med att få upp en hemsida för mitt nystartade företag där jag kommer att jobba speciellt med en väldigt unik ljudprodukt men även med annat inom ljud och bild. Vill inte att det skall kosta skjortan men ändå få en hemsida som ser proffsig ut? Vad brukar sådant här kosta?
Mvh/ Kristoffer

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 13

2005-03-30, kl 10:06

username

Katrin
Luthander

Inlägg: 3

Hejsan!
Priset kan variera väldigt mycket beroende på hur stor sidan ska vara, hur avancerad, om det finns färdiga bilder och text. Allt räknas ut efter timkostnad, som man först får räkna ut vad man tror det kan hamna på.
En enkel sida med 2-3 undersidor skulle man säkert kunna få ett pristak på 15-20000. Då är det som sagt en enkel sida utan flash eller möjlighet till ex. e-handel. När man vill ha sin sida mer "attraktiv" för besökaren kan det kräva flera timmar och därmed kosta mer. Visserligen behöver inte en sida innehålla en massa imponerande flash aller andra avancerade funktioner för att se proffsig ut. Har man öga för design kan det minsta lilla vara bäst!

Mvh/

Katrin Luthander
Svensk Design AB

[email protected]
www.svenskdesignab.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 13

2005-03-30, kl 13:54

entapir

entapir

Inlägg: 15

Citat:

Ursprungligen postat av:


En enkel sida med 2-3 undersidor skulle man säkert kunna få ett pristak på 15-20000.


För det priset kan jag producera en riktigt trevlig site i stil med den här (http//www.bjursas.com/soulpark )!!.. eller menar du 1500–2000? :)

Blir nyfiken på din produkt! Vill du berätta mer? Skulle vara kul att hjälpa dig!
De seriösa webproducenter med kunskap även om varumärken, marknadsföring och uppföljning (det du faktiskt ska ha din sida till!) jag känner till tar minst 600/h
Med begränsad budget och den målgrupp jag förmodar att du har, skulle jag satsa på en... hehe maila mej så tar vi det då ;)
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 13

2005-03-31, kl 10:05

username

Katrin
Luthander

Inlägg: 3

*rättelse*

Ajaj.. Själklart menar jag 1500 -2000 för en informativ sida.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 13

2005-04-06, kl 10:26

username

Jani
Lokka

Inlägg: 29

Kolla in på www.webbia.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 13

2005-04-18, kl 15:27

denno

denno

Inlägg: 20

Kvalitet kostar. Så enkelt är det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 13

2005-04-21, kl 13:08

username

Marika
Lantz

Inlägg: 28

Kolla www.mikasdesign.com där finns även ett gäng olika designideer som man kan kika på.
Det är billigt också!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 13

2005-04-23, kl 18:41

username

Gunnar
Elmroth

Inlägg: 7

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag behöver hjälp med att få upp en hemsida för mitt nystartade företag där jag kommer att jobba speciellt med en väldigt unik ljudprodukt men även med annat inom ljud och bild. Vill inte att det skall kosta skjortan men ändå få en hemsida som ser proffsig ut? Vad brukar sådant här kosta?
Mvh/ Kristoffer



Kristoffer,
om frågan fortfarande är, öppen rekommenderar jag en titt på www.hemsida.ws där du kan hitta svaret på din fråga.

Gunnar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 13

2005-04-24, kl 19:50

No Image

Borttagen Medlem

Inlägg: 0

www.hemsida.ws är inget vidare måste jag säga..
jeykey kvalitet behöver inte kosta så mycket pengar, det är kliche fras som använder alla försäljare för att kunna mjölka kunden.
Det finns billiga lösningar som Mambo CMS och behöver inte kosta skjortan..
Att de låtsas de inte vet är någon annat.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 13

2005-04-24, kl 19:55

No Image

Borttagen Medlem

Inlägg: 0

annan ful sajt som erbjuder web design

http://www.jufo.se/ ---1 första plats hahaha..
http://www.webbia.se/ ---2 andra plats...



Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Sida 1 av 2

1 2