Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Internet Cafe

Inlägg 1 av 8

2003-08-04, kl 02:54

username

Pontus
Lindberg

Inlägg: 1

Internet Cafe

Jag och en kompis har funderat på att starta ett kvällsöppet Internet Cafe i en stad i södra norrland. Men vars kan jag hitta med information om detta? Dvs information som är mer inriktad på hur man startat ett Internet Cafe?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2003-08-05, kl 21:13

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Instämmer med NisseSthlms svar.

Fundera också på en lite mer långsiktig strategi. Numera har ju alla internet hemma och utvecklingen fortsätter. Fundera på vad ni kan erbjuda för att långsiktigt locka folk till er. Jag har en svag känsla av att ett rent internet-café bara fungerar i storstäder eller andra typer av städer med många turister. Kanske är det vettigt att kombinera med högoptimerade datorer för nätverksspel. Försök skapa något så att folk kommer dit för att träffas, inte enbart för att kolla mejlen i all enslighet.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2003-08-28, kl 13:09

username

Peter
Peterson

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

Instämmer med NisseSthlms svar.

Fundera också på en lite mer långsiktig strategi. Numera har ju alla internet hemma och utvecklingen fortsätter. Fundera på vad ni kan erbjuda för att långsiktigt locka folk till er. Jag har en svag känsla av att ett rent internet-café bara fungerar i storstäder eller andra typer av städer med många turister. Kanske är det vettigt att kombinera med högoptimerade datorer för nätverksspel. Försök skapa något så att folk kommer dit för att träffas, inte enbart för att kolla mejlen i all enslighet.

Lycka till!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2003-11-12, kl 18:12

username

Diana
Musser

Inlägg: 3

Hör om något företag -data företag kan ge dig rabatt om du tex gör reklam för dom i skylltfönstret-på din bil mm.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2004-03-02, kl 01:40

username

Andreas
Porath

Inlägg: 10

Det e en ganska enkel del med datorerna, den krångligare delen är cafeét med tillstånd för diverse beroende på vad du vill kunna servera om du hade tänkt att ha annat än delikato bollar föreslår jag att du kontaktar miljö hälsa samt byggnads inspektionen då det måste finnas toaletter diskrum beredningsrum mm.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2004-07-20, kl 22:24

username

David
Håkansson

Inlägg: 4

Hyr datorer i stället för att köpa.

Att köpa är en lösning om ni har gott om pengar,
då slipper ni löpande utgifter för att hyra.

Tänk dock på att ni ska byta upp era datorer var 18:e månad. (för att hänga med)

Och för det mesta går det inte bara upgradera befintliga datorer då.

Det ni kan köpa är skärmar, tangentbord och möss
de behöver man inte upgradera så ofta.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2004-11-18, kl 14:52

Allen

Allen

Inlägg: 7

VArt hittar man datorer som man kan hyra

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-04-06, kl 01:20

username

James
Nilsen

Inlägg: 8

Inläggets betyg
Svara Svara med citat