Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Idé skaffa f-skattesedel?

Inlägg 1 av 4

2005-03-18, kl 21:33

username

Joel
Brandell

Idé skaffa f-skattesedel?

Jag har blivit anlitad som skribent i en tidning. Om jag a-skattar uppgår mitt arvode till omkring 25.000 per år, har jag f-skattesedel blir det runt 35.000

Min fråga; är det idé att registrera en firma? Har svårt att se vad jag kommer ha som utgifter. Möjligen typ mobiltelefon, om man kan räkna det? Internetuppkoppling har jag kostnadsfritt i och med att jag pluggar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-03-19, kl 00:25

larsarenander

larsarenander

Jag ser en hel del kostnader till som kan dras av och att ha en registrerad firma kan man ha nytta av om man pluggar. och även i en del andra sammanhang. Du kan även nå mig på [email protected]
Lars
Start av företag och ekonmistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-03-19, kl 01:29

username

Joel
Brandell

Tack för svar.

Har du några idéer vad man kan dra av från? Kommer bara ha en kund, har det någon betydelse i sammanhanget? Att jag dessutom har ett arbete på ett annat företag från vilket jag får lön, spelar det in? Har hört något om "FA-skattesedel"...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 4 av 4

2005-03-21, kl 01:14

larsarenander

larsarenander

Ja det spelar roll om du bara har en kund, för då anses det som anställningsförhållande.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat